-
Data: 2018-07-18 12:25:57
Temat: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:c171f7bc-cae7-4d72-9eed-c8828b08e6d3@go
oglegroups.com...
>W sprzedazy spotyka sie prostowniki tego typu
>https://www.google.pl/search?q=prostownik+do+akumul
atora&client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&source=
lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJ5Z-h3abcAhXLhaYKHQDs
Br4Q_AUICigB&biw=1280&bih=800#imgrc=cpcQ6RiB6iyR0M:
>Sa tanie i jak zadne inne morduja akumulatory bez znieczulenia.
Bez przesady. Przy sporadycznym uzyciu, jak sie nie zapomni wylaczyc
na wiele dni, to nie zamorduje.
Ten ze zdjecia ma raptem 2.8A, po naladowaniu jeszcze spadnie, to
dlugo trzeba uszkadzac.
>Zbudowane sa z transformatora i prostownika.
>Transformator jest o polowe mniejszy niz by wynikalo z parametrow na
>obudowie.
Teraz trafa jakies male.
>Prad wyduszony jest z niego przez za wysokie do ladowania akumulatora
>napiecie wtorne.
Tu sie przede wszystkim odzywa zmienne napiecie w sieci.
Jest sinusoidalne ... u mnie prostownik z PRL ma szczytowe napiecie
19V.
To tak zgrubsza biorac przez polowe czasu jest mniejsze niz 14V i nie
laduje.
>To za wyskie napiecie powoduje ze na zaciskach akumulatora od pewnego
>momentu ladowania wystepuje napiecie uszkadzajace akumulator.
>To co zrobic? Isc do jakiegos elektryka samochodowego i wycyganic
>regulator napiecia alternatora.
>Brac taki co widac ze szczotki sie skonczyly.
https://sklepmotonet.eu/partscatalogue/150014810-aut
omega-regulator-napiecia,11-150014810-0323-00288--DL
L150014810.aspx
Tylko przesylka drugie tyle ... ale identyfikacja latwa.
>Po rozebraniu z masy ktora jest zalany beda wystawaly trzy
>wyprowadzenia w formie mosieznych blaszek.
>To do ktorego dochodzil przewod zasilacy i oznaczone D+ posluzy do
>zasilania regulatora.
>Z plusowego przewodu trzeba sciac izolacje na odcinku ~3mm i go tam
>dolutowac. Trzeba zidentyfikowac wyprowadzenie masy. To bedzie to
>wyprowadzenie ktore zgrzane bylo do blaszki polaczonej z metalowa
>obudowa regulatora. Trzecie wystajace z masy zalewowej wyprowadzenie
>szlo do jednej ze szczotek.
>Trzeba polaczyc zidentyfikowana blaszke masy z obudowa regulatora.
>Przeciac ujemny przewod ladowarki i to co wychodzi z ladowarki
>polaczyc do masy regultora a czesc z krokodylkiem do blaszki ktora
>byla polaczona ze szczotka.
Tylko najpierw sie upewnic, czy to taki typ, w ktorym cewka wzbudzenia
jest jednym koncem do masy, czy do + podlaczona, bo zdaje sie ze oba
rodzaje sa w uzyciu.
>Godzine temu z ciekawosci podlaczylem regulator napiecia do
>prostownika. Dziala.
>Gdyby napiecie na wyjsciu bylo za niskie o ok 0,5V,tak mialem, to
>trzeba zasilic regulator napecia przez diode 5A.
>Trzeba odlutowac regulator od przewodu plusowego i polaczyc go z
>regulatorem przez diode. Bardzo ladnie na oscyloskopie widac
>dzialanie regulatora.
>Impulsy doladowujace sa poszadkowane przebiegiem ok 350Hz.
Niespodzianki jednak moga byc.
a) jaki jest przewidziany prad wzbudzenia ? Nie bedzie przeciazony ten
regulator przy powiedzmy 5A ladowania ?
b) sytuacja, gdy uklad nie jest zasilany, a akumulator jednak napiecie
daje. Mogla nie byc przewidziana przez konstruktora i nie wiadomo jak
sie uklad zachowa.
c) nie zmniejszy pradu istotnie ? Ja bym tam nie pogardzil
prostownikiem 10A, a jak po przerobce z 5A zrobi mi sie 2A ...
W sumie to nie wiem czy warto przerabiac. Rozwiazanie dobre dla
leniuchow, ktorym sie nie chce przejsc do garazu i odlaczyc po tych
~10h.
>Radiator u mnie troche sie grzeje. Ma ok 50°C nie parzy ale za dlugo
>w palcach nie da sie go utrzymac.
Ciekawe. Przy impulsowej pracy nie powinien. No chyba, ze sam spradek
napiecia na tranzystorze ... ktory sie odbija na pradzie ladowania :-(
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.18 12:27 LordBluzg(R)
- 18.07.18 12:50 LordBluzg(R)
- 18.07.18 12:58 J.F.
- 18.07.18 13:19 LordBluzg(R)
- 18.07.18 13:35 WS
- 18.07.18 13:41 T.
- 18.07.18 13:44 J.F.
- 18.07.18 14:05 Zenek Kapelinder
- 18.07.18 14:16 LordBluzg(R)
- 18.07.18 14:24 J.F.
- 18.07.18 15:06 J.F.
- 18.07.18 15:09 J.F.
- 18.07.18 18:14 LordBluzg(R)
- 18.07.18 18:43 LordBluzg(R)
- 18.07.18 20:06 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław