  • Data: 2018-07-18 12:16:37
    Temat: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-18 o 10:29, WS pisze:

    > takich to juz chyba nikt nie uzywa (???)

    Miljardy ludzi majo takie i nadal ich używajo :)

    > BTW to to raczej oznacza max 20V i max 10A, (ale nie rownoczesnie ;)
    > Pewnie przy tych 10A napiecie spadnie ponizej 10V ;)

    Spadnie nawet do zera. To prąd zwarcia, skoro maksymalny. Nie rozumiem
    dlaczego ograniczasz to do jakiegoś napięcia. Dane podałem. Jak miałem
    podać? 10A przy 5V? Prąd maksymalny podaje się do punktu zwarcia a nie
    do jakiegoś napięcia.

    > No i o takim chyba Zenek pisal, jak mu dorobic ograniczenie napiecia to staje sie
    prawie idiotoodpornym prostownikiem, do ktorego mozna aku podpiac na dowolnie dlugi
    czas...

    Zenek pisał o zwykłym "przerywaczu" obwodu ładowania a nie o
    stabilizacji napięciowej. Ponieważ ma tam podłączony akumulator to ten
    pracujący w buforze nie pokaże że obwód "tyka" w napięciu 20V i 0V
    (układ przełączający) Akumulator sobie wygładza to przerywanie co
    powoduje że miernik wskazuje stałe napięcie. Akumulator nadal dostaje w
    "pikach" maksymalny prąd jaki idzie przy napięciu 14V (napięcie
    naładowanego akumulatora) i rezystancji SEM akumulatora a że jest to
    rozłożone właśnie w CZASIE to nie ma ciągłego ładowania i akumulator się
    nie zagotuje. Cała zagadka :)
    Tam nie ma obwodu, który płynnie reguluje (ogranicza) prąd.

    Zupełnie inaczej wyglada to w obwodach tyrystorowych zaawansowanych
    ładowarek, gdzie rzeczywiście przepływ prądu jest ograniczony (płynnie)
    i jeśli sobie ustawimy pewne wartości to takie będą...ale to już inna bajka.

    > Dokladnie, teraz mikroprocesorowe sa za grosze (~60PLN), chocby lidlowe...
    > https://fanlidla.pl/produkt/Prostownik%20automatyczn
    > To juz jest 99.99% idiotoodporne, nawet + z - mozna podpiac i nic sie nie dzieje...

    To już inna "zabawka". Ta przetwornica ma regulację po stronie
    pierwotnej (230V) i jest zbudowana zupełnie inaczej niż tradycyjne
    transformatorowe ładowarki.
    Układ elektroniczny czuwa nad nadmiernym pradem, dodatkowo
    "mikroprocesor" potrafi dokonac szybkiego pomiaru stanu akumulatora
    (pojemność rzeczywista) i sobie go ładować. Znacznie bezpieczniejszy od
    zwykłego prostownika. Pomijam już, że pracuje to na dużej częstotliwości
    (nie 50Hz) co znacznie zmniejsza jego wielkość i ciężar a regulacja
    obwodu stabilizacji prądowo/napięciowej jest płynna.

    Tu się zgodzę że jest to idiotoodporne :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?