    Subject: Re: Kamerka postojowa?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>
    Date: Wed, 26 Feb 2020 15:13:24 +0100

    W dniu 2020.02.26 o 14:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > Potrzebujemy udokumentować kilka wydarzeń (jak np. ktoś notorycznie niszczy
    > m.in. lampki na trawniku), jedną z opcji jest kamerka z zaparkowanego auta
    > (prościej niż po słupach 230V łazić).
    > Pytanie: jak długo kamerka da radę nagrywać przy typowym aku samochodowym?
    > Zapewne są jakieś gotowe rozwiązania kamerek "postojowych", choć w naszym
    > przypadku kąt widzenia nie musi być 360°, lecz raczej około 90°
    > Dochodzi jeszcze analiza ruchu dla nagrania tylko zmieniającego się obrazu,
    > inaczej szybko zapcha pamięć (typowo to karta SD 32 GB).
    > Ktoś coś?
> [...]
    Ja przerobiłem kilka kamerek samochodowych <200zł, ale żadna nie nadawała się
    jako postojowa, ponieważ wszystkie jak jeden mąż zaczynały nagrywać filmik PO
    wykryciu ruchu, więc np. gdyby ktoś przechodził przed samochodem, to na nagraniu
    co nawyżej było widać jak schodzi z ekranu. Wykrywanie ruchu to już inna sprawa,
    zwykle trzeba było pół ekranu zasłonić zeby się skapowała, że jest ruch. Jeśli
    obiekt nie ma cech charakterystycznych (typu ubrany w więzienny pasiak) to i tak
    z nocy praktycznie żadne z nagrań nie będzie się nadawać do rozpoznania sprawcy.
    Bez doświetlacza szum masakra, a z doświetlaczem ir z kamerki jeszcze gorzej, bo
    nie dość że nie widać, to ir sie odbija od szyby w stronę kamerki i tylko
    rozjaśnia obraz. Mógłby pomóc zewnętrzny doświetlacz. U mnie 1 minuta miała w
    zależności od kamery 80-120mb, wiec kamerka raportuje 128gb kartę sd na około
    24h nagrania (aktualna kamerka obsługuje mi 128gb, ale nie potrafi sformatować).
    Sąsiad ma kamerkę taką przemysłową i to jest niebo a ziemia w stosunku do
    samochodowej, ale inne koszty, instalacja itp.