    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kiedy mozna przestac zmieniac olej...?
    Date: Sat, 14 Oct 2017 15:00:54 +0000 (UTC)

    > jak bierze tyle co napisales to spokojnie mozesz od jakiegos
    > zaprzyjaznionego warsztatu brac przepracowany olej na dolewanie.
    > Jesli zuzywa od zmiany do zmiany tyle ile w niego wchodzi to masz
    > olej jak przy polowie przebiegu od zmiany do zmiany.

    No własnie tak mi wyszło, a w sumie bierze wiecej niz od zmiany do zmiany
    i to tak 2x dlatego od jakiegos czasu juz wymieniam tylko filtr.
    Czas zycia oleju tez niewielki bo przebiegi spore wiec nie zdazy sie
    zestarzec.
    Ale tak sie zastanawiałem czy moze jednak raz kiedys zlac wszystko.
    Z drugiej strony sydy i tak powinny sie osadzac we filtrze wiec nic nie
    powinno sie dziac. Tyle teoria :)
    Zastanawiałem się tez czy moze zmienic z syntetycznego na polsyntetyczny?
    Obecnie zalewam jakis niskopopiołowy 5W30

    > Taki olej ma
    > najlepsze wlasnosci smarne bo duzo w nim wegla pod postacia bardzo
    > malych kuleczek.

    Przyznam ze miałbym obawy przed wlewaniem przepracowanego oleju, ale to
    bardziej z powodów estetycznych niz merytorycznych bo na tych drugim sie
    nie znam i pewnie Ty wiesz lepiej :)
    Olej kupuje w beczce wiec wychodzi ponizej 15zł za litr wiec koszt nie
    jest jakis wielki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,