eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaKilka znanych rzeczy z analogowych lustrzanek - nie widzę ich w opisach cyfrowych › Re: Kilka znanych rzeczy z analogowych lustrzanek - nie widzę ich w opisach cyfrowych
  • Data: 2009-01-09 13:05:12
    Temat: Re: Kilka znanych rzeczy z analogowych lustrzanek - nie widzę ich w opisach cyfrowych
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > A mnie zastanawia - skąd ta pewność, że w analogowym był lepszy AF? Nie
    > robiło się na co dzień całego filmu, albo dwóch na test FF/BF.

    masz racje - ja mam pewnosc ze nie zawsze dzialal lepiej.
    ale mial stawiane mniejsze wymagania :
    gdyz dopuszczlny krazek rozproszenia byl mniejszy niz w fotografii
    cyfrowej , nawet przy tej samej wielkosci matrycy
    oraz baza pomiarowa dla elemntow ccd w ukladzie AF FF jest wieksza
    niz dla aps-c.

    na ogol najpierw robio sie tzw wgladowki czyli male powiekszenia i
    dopiero jesl wszystko sie technicznie zgadzalo robiono ew duze
    powiekszenia. Czyli dokonywano wstepnej selekcji.
    dla potrzeb wgladowek niezbyt idealne trafienie odleglosci nie
    koniecznie oznaczalo od razu zdjecie calkowicie nieostre. Do tego
    dochodzi mniejsza GO dla malych matryc przy uzyciu tych samych
    obiektywow ( koniecznosc zalozenia mniejszego krazka rozproszenia )
    co stawia wieksze wymagania w prycycji ostrzenia.

    > teraz, dzięki praktycznie zerowemu kosztowi i natychmiastowości
    każdy w
    > domu robi sobie takie testy.
    > A ja się zastanawiam, jak mam zrobić sobie taki test w analogu ??? Filmu
    > mi szkoda, a jak się dowiem, że mam jakiś FF/BF to mi tylko humor
    > popsuje, bo bez zaniesienia do serwisu nie będę miał możliwości korekcji.

    zgadzam sie z ta argumnetacja calkowicie

    XXX