    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Date: Wed, 23 Feb 2011 08:42:25 -0800 (PST)
    <ik1213$md7$2@inews.gazeta.pl> <ik1cca$le9$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...com> <ik1gc4$kvm$2@news.onet.pl>
    <c...@b...googlegroups.com>
    <ik3cmc$cf4$1@news.onet.pl>

     Robert Wa kowski wrote:

> [...]
    > czy już tylko jako elektromechaniczno-hydrauliczny odpowiednik drutu
    > oporowego? Ciekawi mnie ten temat bo wygląda z moich kalkulacji że przy
    > nocnej taryfie jest to najtańsze ogrzewanie i póki wystarczy to można
    > zmniejszyć jesienne zużycie paliw kopalnych które drożeją w niepokojącym
    > tempie. A tak naprawde żeby w pierwsze chłodne dni móc włączyc
    > ogrzewanie klimatyzacją i nie być podejrzewanym o lenistwo nie
    > pozwalające narąbać drewna i napalić w kominku tylko zmieniając pozycje
    > w fotelu umotywować to rachunkiem ekonomicznym:)

    Maszyna byla na duze pomieszczenie, na oko solidna. Latem jak ktos
    nastawil chlodzenie na maksa to byla lodowa. Ale grzanie zima bylo
    takie marne, trzeba bylo sie dogrzewac. Poza tym w zimie bywalo ze 15
    minut sie na dobre odpalala, moze najpierw rozmrazala zewnetrzny
    wymiennik. Ale parametrow nie znam.
    Konrad