    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Date: Wed, 23 Feb 2011 18:54:47 +0100

    On Wed, 23 Feb 2011 01:20:20 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    >Nie przekroczylo 85C, ale dzisiaj jest zimno i pada mzawka. Pojutrze
    >jade na lotnisko, w korkach na autostradzie jest szansa osiagnac
    >troche wiecej.

    W GB nie wzrosnie - za wolne autostrady, za male gory :-)
    Siegnie moze 90 st, termostat sie otworzy calkowicie i na tym skonczy.
    U siebie praktycznie nie widze zmian temperatury.

    Moze jakbys pojechal w Alpy i wcisnal pedal do oporu pod gore, albo
    niemcy i tekturka na chlodnice.

    mozesz sprobowac scisnac jakis waz do chlonicy - moze to pomoze.

    P.S. Ksiazka od Renault Clio: obieg zamkniety pod cisnieniem,
    cisnienie regulacyjne zaworu w korku: 0.12MPa.

    Ksiazka od sierry: .."mozna sprawdzic tylko poczatek otwarcia
    termostatu, poniewaz koniec otwarcia nastepuje powyzej punktu wrzenia
    wody"

    Haynes o mondeo:
    System pressure
    Pressure test . . . . 1.2 bars - should hold this pressure for at
    least 10 seconds
    Expansion tank filler cap
    Pressure rating . . . 1.2 bars approximately - see cap for actual
    value
    Thermostat
    Starts to open . . . . 88°C
    Radiator electric cooling fan
    Switches on at:
    Single-speed fans, two-speed fans - first stage . . 100°C
    Two-speed fans - second stage . . . . . . . . . . . 103°C
    Switches off at:
    Single-speed fans, two-speed fans - first stage . . 93°C
    Two-speed fans - second stage . . . . . . . . . . . 100°C
    Coolant temperature sensor
    Resistance:
    At -40°C . . . 860.0 to 900.0 kilohms
    At 20°C . . . . 35.0 to 40.0 kilohms