  • Data: 2011-03-06 12:25:17
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 05 Mar 2011 23:52:39 +0100, p 47 napisał(a):

    > A jednak słusznie naśmiewano się z ciebie, ze masz problemy z tym, czego
    > dawno temu uczyli w podstawówce, a obecnie w gimnazjum;- sprawnośc
    > silnika benzynowego wynosi maks. ok. 35%. Diesel ma nieco większą. Jesli
    > nawet nie uwazałes kiedyś na lekcjach, albo te (faktycznie podstawowe!)
    > dane wywietrzały ci z głowy, to Google po wrzuceniu oczywistego hasła
    > "sprawnośc silnika benzynowego" daje w 0,33 sek. 73800 wyników;-)

    ok. pamięć ludzka jest ulotna, strzeliłem babola i poprawiłem, ale moi
    adwersarze pomylili się niemal o tyle samo w drugą stronę :) Tyle że ja
    potrafię przyznać się do błędu, co poniektórzy nie :)

    > A teraz za kare za zawracanie tu głowy banałami odpowiedz na pytanie,
    > gdzie w tych swoich wiekopomnych obliczeniach popełniłes błąd i dlaczego
    > diesel ma te sprawnośc nieco większą, a czegoś się nauczysz;-)

    gdzie popełniłem błąd już napisałem. Co zrobić aby go poprawić też wiem -
    należałoby policzyć sumę oporów ruchu przy zadanej prędkości, na które
    składa się opór powietrza i opory toczne. Jedne i drugie dość trudne do
    dokładnego oszacowania.

    A co do diesla to proste - ON jest bardziej kaloryczny od benzyny, to
    cała filozofia :)

    Za to obliczenie spalania przy założonej pełnej mocy i 100% sprawności
    wykonałem prawidłowo... :-)

    --
    pzdr
    meping