eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKlimatyzator jako nagrzewnica › Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Date: Wed, 09 Mar 2011 20:30:02 +0100
    Organization: -
    Lines: 37
    Message-ID: <3...@4...com>
    References: <ijqcj0$bii$1@inews.gazeta.pl><ijrfoj$8fk$1@inews.gazeta.pl>
    <ijrp53$cp9$1@inews.gazeta.pl><ijs48e$o3v$1@inews.gazeta.pl>
    <ijs65e$m3$1@inews.gazeta.pl><ijs8gg$7mb$1@inews.gazeta.pl>
    <ijt9dl$6$3@inews.gazeta.pl><ijuquv$rvs$1@inews.gazeta.pl>
    <ijvqdv$k07$1@inews.gazeta.pl><u...@4...com>
    <ik00l6$r7t$1@inews.gazeta.pl><ik03ve$lct$1@inews.gazeta.pl>
    <ikuerh$gp5$1@news.task.gda.pl> <ikvufd$kke$1@inews.gazeta.pl>
    <il86at$vp1$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1299698999 2823 82.143.187.50 (9 Mar 2011 19:29:59 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Mar 2011 19:29:59 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28038
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 9 Mar 2011 16:28:42 +0100, p 47 wrote:
    >Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <k...@g...com> napisał w
    >> A co do diesla to proste - ON jest bardziej kaloryczny od benzyny, to
    >> cała filozofia :)
    >>
    >Nie! -błąd, dwója , nie odrobiłes pracy domowej, siadaj!;-)
    >
    >Większa kaloryczność ON od benzyny NIC nie ma wspólnego z wyższą sprawnością
    >silnika diesla od silnika benzynowego!!

    Ale sie doklada. O ile wartosc opalowa kg paliwa jest zblizona, to ON
    jest po prostu ciezszy i litr zawiera wiecej paliwa (i kalorii:-)
    Dawniej bylo tak ze silnik byl sprawniejszy, paliwo bardziej
    kaloryczne, tansze, a podatek w nim mniejszy. No i razem sie skladalo.
    A teraz podatek podobny, cena podobna.

    >Zresztą w ogólności sprawnośc silnika nie zalezy bezpośrednio od uzywanego w
    >nim paliwa,- gdyby tak było to wszystkie silniki uzywające takiego samego
    >paliwa miałyby taką sama sprawność, a tak przeciez w sposób oczywisty nie
    >jest!
    >Wyższa sprawność silnika diesla bierze się stąd , że przemiana
    >termodynamiczna energii zawartej w paliwie na energię mechaniczną odbywa się
    >tam w wyższej temperaturze i pod wyższym ciśnieniem niż w silniku
    >benzynowym.

    Ale benzyny tak sie nie da :-(
    Choc w sumie bardzo jestem ciekaw jakby sie dieslowski silnik
    zachowywal na benzynie.

    Jeszcze jest kwestia obiegu - Diesel to wymyslil wzorujac sie na
    Carnocie - mialo byc adiabatyczne sprezanie powietrza, a potem
    dosypywanie paliwa w takim tempie zeby zapewnic izotermiczne
    rozprezanie, przynajmniej przez czesc obiegu. Przy zaplonie iskrowym
    tak sie nie da, przynajmniej na wolnych obrotach.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: