-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Date: Wed, 09 Mar 2011 20:30:02 +0100
Organization: -
Lines: 37
Message-ID: <3...@4...com>
References: <ijqcj0$bii$1@inews.gazeta.pl><ijrfoj$8fk$1@inews.gazeta.pl>
<ijrp53$cp9$1@inews.gazeta.pl><ijs48e$o3v$1@inews.gazeta.pl>
<ijs65e$m3$1@inews.gazeta.pl><ijs8gg$7mb$1@inews.gazeta.pl>
<ijt9dl$6$3@inews.gazeta.pl><ijuquv$rvs$1@inews.gazeta.pl>
<ijvqdv$k07$1@inews.gazeta.pl><u...@4...com>
<ik00l6$r7t$1@inews.gazeta.pl><ik03ve$lct$1@inews.gazeta.pl>
<ikuerh$gp5$1@news.task.gda.pl> <ikvufd$kke$1@inews.gazeta.pl>
<il86at$vp1$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1299698999 2823 82.143.187.50 (9 Mar 2011 19:29:59 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Mar 2011 19:29:59 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28038
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 9 Mar 2011 16:28:42 +0100, p 47 wrote:
>Użytkownik "Krzysztof Chajęcki" <k...@g...com> napisał w
>> A co do diesla to proste - ON jest bardziej kaloryczny od benzyny, to
>> cała filozofia :)
>>
>Nie! -błąd, dwója , nie odrobiłes pracy domowej, siadaj!;-)
>
>Większa kaloryczność ON od benzyny NIC nie ma wspólnego z wyższą sprawnością
>silnika diesla od silnika benzynowego!!
Ale sie doklada. O ile wartosc opalowa kg paliwa jest zblizona, to ON
jest po prostu ciezszy i litr zawiera wiecej paliwa (i kalorii:-)
Dawniej bylo tak ze silnik byl sprawniejszy, paliwo bardziej
kaloryczne, tansze, a podatek w nim mniejszy. No i razem sie skladalo.
A teraz podatek podobny, cena podobna.
>Zresztą w ogólności sprawnośc silnika nie zalezy bezpośrednio od uzywanego w
>nim paliwa,- gdyby tak było to wszystkie silniki uzywające takiego samego
>paliwa miałyby taką sama sprawność, a tak przeciez w sposób oczywisty nie
>jest!
>Wyższa sprawność silnika diesla bierze się stąd , że przemiana
>termodynamiczna energii zawartej w paliwie na energię mechaniczną odbywa się
>tam w wyższej temperaturze i pod wyższym ciśnieniem niż w silniku
>benzynowym.
Ale benzyny tak sie nie da :-(
Choc w sumie bardzo jestem ciekaw jakby sie dieslowski silnik
zachowywal na benzynie.
Jeszcze jest kwestia obiegu - Diesel to wymyslil wzorujac sie na
Carnocie - mialo byc adiabatyczne sprezanie powietrza, a potem
dosypywanie paliwa w takim tempie zeby zapewnic izotermiczne
rozprezanie, przynajmniej przez czesc obiegu. Przy zaplonie iskrowym
tak sie nie da, przynajmniej na wolnych obrotach.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.03.11 19:57 Michał Grodecki
- 09.03.11 20:29 zbigi
- 09.03.11 20:48 Michał Grodecki
- 09.03.11 22:44 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
Najnowsze wątki
- 2024-06-06 Nowy sprytny tel. z Androidem 13. - OSTRZEŻENIE!!!
- 2024-06-08 czarny punkt - Małdyty
- 2024-06-08 Protesters attempt to storm Tesla's factory in Germany
- 2024-06-07 przydałaby się grupa o wszystkim
- 2024-06-07 Rowerzyści! Co się z wami dzieje?!
- 2024-06-07 Peltier
- 2024-06-07 Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- 2024-06-07 nerwica lękowa
- 2024-06-07 Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- 2024-06-07 Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- 2024-06-08 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-06-08 Warszawa => QA Manager <=
- 2024-06-08 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-06-08 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-06-08 Warszawa => Business Development Manager <=