  • 1. Data: 2013-09-05 07:32:17
    Temat: Koło zapasowe a inny rozmiar felgi
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Witam,

    Czy mając auto na letnich 205/55 R16, ma sens wożenie zapasu na stalówce
    195/165 R15? W sensie czy ten zapas można ewentualnie założyć, żeby
    dojechać do wulkanizacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2013-09-05 08:11:45
    Temat: Re: Koło zapasowe a inny rozmiar felgi
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-05 07:32, Mateusz Bogusz pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy mając auto na letnich 205/55 R16, ma sens wożenie zapasu na stalówce
    > 195/165 R15? W sensie czy ten zapas można ewentualnie założyć, żeby
    > dojechać do wulkanizacji?

    Tak.

  • 3. Data: 2013-09-05 08:19:22
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > Czy mając auto na letnich 205/55 R16, ma sens wożenie zapasu na stalówce
    > 195/165 R15? W sensie czy ten zapas można ewentualnie założyć, żeby
    Zakładając, że wozisz komplet śrub/nakrętek, który pasuje do obu felg,
    to przecież nikt Ci założyć nie zabroni. Widziałeś jak wyglądają typowe
    dojazdówki i ile mają wspólnego z normalnej szerokości oponami?

    Maciek

  • 4. Data: 2013-09-05 11:57:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-09-05 08:19, Maciek pisze:
    > Zakładając, że wozisz komplet śrub/nakrętek, który pasuje do obu felg,
    > to przecież nikt Ci założyć nie zabroni. Widziałeś jak wyglądają typowe
    > dojazdówki i ile mają wspólnego z normalnej szerokości oponami?

    Pytajnik nie napisał, jakie ma autko.

    Problem może występować w niektórych nowszych maszynach ze stałym
    napędem na 4 koła i "wynalazkami" do samoczynnego rozdzielania momentu
    obrotowego na koła, gdyż komputer "będzie myślał", że pojazd jest w
    pernamentnym poślizgu.
    Musi się zgadzać średnica zewnętrzna opon - wtedy nie ma problemów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 5. Data: 2013-09-05 12:20:27
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.09.2013 11:57, Adam pisze:

> [...]
    > pernamentnym poślizgu.
    > Musi się zgadzać średnica zewnętrzna opon - wtedy nie ma problemów.

    Podane rozmiary (zakładając, że chodzi o 195/65 R15) różnią się tylko o
    0.5%. Do wulkanizacji można jechać.

    MJ

  • 6. Data: 2013-09-05 17:38:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:
    > Zakładając, że wozisz komplet śrub/nakrętek, który pasuje do obu felg,
    > to przecież nikt Ci założyć nie zabroni. Widziałeś jak wyglądają
    > typowe dojazdówki i ile mają wspólnego z normalnej szerokości oponami?

    widziałem... moja dojazdówka ma atest do 130 km/h :)

  • 7. Data: 2013-09-05 20:23:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > pernamentnym poślizgu.
    > Musi się zgadzać średnica zewnętrzna opon - wtedy nie ma problemów.

    Octavia I 2006 z napędem na przód, raczej takich problemów tutaj nie będzie.

    Inna sprawa, czy też wozicie "całe" koła / dojazdówki w zapasie ze sobą,
    czy może mając assistance w ubezpieczeniu, kupujecie zestaw naprawczy i
    koło zostawiacie w garażu? Jak to w praktyce się sprawdza? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2013-09-05 21:56:43
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl>

    > Inna sprawa, czy też wozicie "całe" koła / dojazdówki w zapasie ze sobą,
    > czy może mając assistance w ubezpieczeniu, kupujecie zestaw naprawczy i
    > koło zostawiacie w garażu? Jak to w praktyce się sprawdza? :-)

    Jak rozwalisz felgę i oponę, co wcale takie trudne nie jest, to Ci zestaw
    nie pomoże. Zapasowa pomoże o ile jest napompowana i o ile zdołasz odkręcić
    śruby. Dobry klucz może się okazać krytyczny. Mój fabryczny wydawał się
    wystarczający do momentu gdy przyszło go założyć na nasadkę do odkręcenia
    śruby zabezpieczającej. W sumie wina nasadki, ale pożyczonym, który jakoś
    wchodził też nie zdołałem. Serwis mobilny, którego namiar dostałem na 112
    kosztował mnie 100zł. Prostowanie felgi po powrocie 120zł. Opona była prawie
    nowa, więc kupiłem drugą, coś 300zł. W sumie kosztowało gruszę :-) Lokalnie
    mógłbym jeździć bez, ale czy wyjeżdżając dalej wpadłbym, że trzeba jednak
    zabrać zapasową to pewności nie mam.

  • 9. Data: 2013-09-06 15:12:01
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.09.2013 21:56, John Kołalsky pisze:
    > Serwis mobilny,
    > którego namiar dostałem na 112 kosztował mnie 100zł.

    ten nr 112 to jakaś informacja telefoniczna, gdzie się dzwoni jak się
    koło przebije?

  • 10. Data: 2013-09-07 09:11:55
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl>

    > ten nr 112 to jakaś informacja telefoniczna, gdzie się dzwoni jak się koło
    > przebije?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/112_(numer_alarmowy)

    "Numer 112 należy wybierać przede wszystkim wtedy, kiedy potrzebne jest
    przybycie przynajmniej dwóch służb. Jeżeli zdarzenie wymaga przybycia tylko
    jednej służby, należy dzwonić pod jej numer alarmowy. Te numery to:
    981 - pogotowie drogowe i pomoc drogowa
    983 - pogotowie weterynaryjne
    984 - pogotowie rzeczne
    985 - Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe i Górskie Ochotnicze Pogotowie
    Ratunkowe
    986 - straż miejska
    987 - wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego
    988 - telefon zaufania
    991 - pogotowie energetyczne
    992 - pogotowie gazowe
    993 - pogotowie ciepłownicze
    994 - pogotowie wodno-kanalizacyjne
    996 - centrum antyterrorystyczne
    997 - policja
    998 - straż pożarna
    999 - pogotowie ratunkowe
    "

    Więc widzisz, że pomoc drogowa wchodzi w zakres funkcjonowania 112. Faktem
    jest, że nic więcej się nie stało, więc należało zadzwonić na 981, ale ani
    ja go nie znam ani Wy. I taki jest właśnie sens 112 by skutecznie pomoc
    uzyskać nawet gdyby miało się to ograniczyć do otrzymania numeru 981 zamiast
    numeru konkretnego serwisu, który dostałem.