  • 1. Data: 2013-09-03 13:04:20
    Temat: Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić...
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Bardzo fajny artykuł. Myślę że komuś te informacje przydadzą się przy
    wyborze silnika.

    http://1sl.pl/vl

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2013-09-03 19:38:28
    Temat: Re: Aby kupując diesla zyskać, a nie stracić...
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 03.09.2013 13:04, Krzysztof 45 pisze:
    > Bardzo fajny artykuł. Myślę że komuś te informacje przydadzą się przy
    > wyborze silnika.
    >
    > http://1sl.pl/vl

    a ja myślę że nie. o tyle co ja znam citoreny to najlepszy silnik to:
    RHY 20hdi/90 koni który ma osprzęt bosha, brak fapa brak dwumasy brak
    zmiennej geomertii turbo
    Z artykułu dowiadujemy się (moim zdaniem) następujących bzdur:

    1. polecane auto:
    Citroen Berlingo 1.9 HDi 90 KM - wikipedia nie zna takiego silnika, ja
    również
    2. W sekcji FAP polecane silniki to :
    Citroen C4 1.6 HDi FAP
    Citroen C5 2.0 HDi FAP
    Peugeot 607 3.0 HDi FAP
    Bo? pytam..... Przecież je mozna kupić bez fap, a jak już to czemu nie
    napisać wszystkie hdi z fap?
    3. w sekcji turbo silnik:
    Citroen C4 1.6 HDi FAP jest juz nie polecany, bo ma sitko na smarowaniu
    turbosprężarki. awaryjne jak cholera jak się jeździ na budyniu zamiast
    oleju. Natomiast fakt że turbo może być ze zmienną geometrią albo bez,
    co się przekłada na koszt naprawy ok 500zł albo 1500+dodatkowa wizyta w
    ASO - o tym autor nie napisał?
    4. w sekcji dwumasa polecany jest
    Citroen C5 2.0 HDi 16V
    Bo ma tanią dwumase? Nie psującą? czy poprostu niema dwumasy?
    5. sekcja o wtryskach też trąci brakiem wiedzy/doświadczenia. Na
    wszystkich forach, citroena i peugeota, wszyscy MECHANICY krzyczą: nie
    ruszaj wtrysków!!!111 jeden. To jest ostatnia rzecz która się psuje w
    silniku! Ja mam w rodzinie 3 auta na F i najstarszy jest z 1996 roku,
    nie wiem jakie ma wrtyski, ale w 3 autach żaden nie padł.

    JEśli autor ma taką wiedze o innych autach, silnikach, to nie bierzcie
    tego poważnie

    ToMasz

  • 3. Data: 2013-09-03 20:20:11
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-09-03 19:38, ToMasz pisze:
    > nie ruszaj wtrysków!!!111 jeden. To jest ostatnia rzecz która się psuje
    > w silniku!

    nie zawsze, w rodzinie samochód Mercedes A, przyszły mrozy -20 i
    rozsadziło koncówki wtryskiwaczy. 2K w plecy, czyli szóstą-siódmą cześc
    wartości grata.
    IMO widze zaleznosc, ze im bardziej "skompaktowany" silnik diesla tym
    jest on bardziej awaryjny. Dostawczaki z CR jezdzą na ogol 300K bez
    zadnej dramatycznej usterki, a te "maluchy" przy takiej wartosci to juz
    stały pacjent u mechaników. Nie mówiac, ze czesto sama naprawa jest
    mniej czasochłonna niz dojscie do uszkodzonego elementu - tak jest
    wszytko powciskane na "styk".

    --
    @foe_pl

  • 4. Data: 2013-09-03 20:45:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości

    >nie zawsze, w rodzinie samochód Mercedes A, przyszły mrozy -20 i
    >rozsadziło koncówki wtryskiwaczy. 2K w plecy, czyli szóstą-siódmą
    >cześc wartości grata.

    Ale widziales to ?
    Co je rozsadzilo - woda w paliwie, czy cisnienie po zablokowaniu
    wylotow parafina ?

> [...]
    >jest on bardziej awaryjny. Dostawczaki z CR jezdzą na ogol 300K bez
    >zadnej dramatycznej usterki, a te "maluchy" przy takiej wartosci to

    A te dostawczaki nie maja tych samych silnikow ?
    Bo audi 2.5tdi to juz od dawna kupic nie mozna, a VW Transporter tez
    juz tylko 2.0TDI ... w 6 odmianach :-)

    >Nie mówiac, ze czesto sama naprawa jest mniej czasochłonna niz
    >dojscie do uszkodzonego elementu - tak jest wszytko powciskane na
    >"styk".

    Ja tam nie wiem, ale wydaje sie ze w takim dostawczaku dojscie jeszcze
    gorsze :-)

    J.

  • 5. Data: 2013-09-03 23:18:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-03 19:38, ToMasz pisze:
    > o tyle co ja znam citoreny to najlepszy silnik to:
    > RHY 20hdi/90 koni który ma osprzęt bosha, brak fapa brak dwumasy brak
    > zmiennej geomertii turbo

    Dokładnie tak. Tylko uważać przy zakupie, bo była wersja z wtryskiem
    zjebensa.
    No i ma niebagatelną wadę - fabrycznie brak mu IC w większości aut, w
    których był montowany.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2013-09-03 23:40:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-09-03 20:45, J.F pisze:
    > Ale widziales to ?
    > Co je rozsadzilo - woda w paliwie, czy cisnienie po zablokowaniu wylotow
    > parafina ?

    nie, ojciec ujezdzal. 100 m ujechał i nagle dym brunatny a z silnika
    zaczelo cieknac jak ze swiniaka ;) odma ponoc zamarzla przez co wtryski
    wyrwalo

    --
    @foe_pl

  • 7. Data: 2013-09-04 00:01:07
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    > a ja myślę że nie. o tyle co ja znam citoreny to najlepszy silnik to:
    > RHY 20hdi/90 koni który ma osprzęt bosha, brak fapa brak dwumasy brak

    Podobnie jak HDI 1.6 9HX.

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 8. Data: 2013-09-04 00:49:14
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-03 23:40, the_foe pisze:

    > nie, ojciec ujezdzal. 100 m ujechał i nagle dym brunatny a z silnika
    > zaczelo cieknac jak ze swiniaka ;) odma ponoc zamarzla przez co wtryski
    > wyrwalo

    Jak piszesz odma, to masz na myśli odpowietrzenie skrzyni korbowej?

  • 9. Data: 2013-09-04 10:51:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >nie, ojciec ujezdzal. 100 m ujechał i nagle dym brunatny a z silnika
    >zaczelo cieknac jak ze swiniaka ;) odma ponoc zamarzla przez co
    >wtryski wyrwalo

    A co ma odma do wtryskow ?
    Fotek tych wtryskiwaczy oczywiscie nie masz ?

    A tato wyslal zone do mechanika, czy naprawial w ASO na gwarancji ?

    J.

  • 10. Data: 2013-09-04 10:53:17
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tak. Tylko uważać przy zakupie, bo była wersja z wtryskiem
    > zjebensa.
    > No i ma niebagatelną wadę - fabrycznie brak mu IC w większości aut, w
    > których był montowany.

    Nie rozumiem. W fabryce zabrakło IC i żeby nie zatrzymywac produkcji
    wypuszczali egzemplarze z biezamontowanym IC?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba