    From: Michal <s...@d...mailexpire.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)
    Date: Sun, 10 Feb 2013 15:33:15 +0100

    W dniu 2013-02-08 01:22, RadoslawF pisze:

    > Odtwarzacze te stacjonarne jak i przenośne mają kilka wad
    > w zakresie odtwarzania filmów. Mają zaimplementowane nie
    > wszystkie kodeki a te które mają bywa że zostają poprawione
    > kolejną wersją i też kłopot.

    Jak ktoś lubi RMVB lub inne tego typu wynalazki to jego sprawa, zresztą
    pod ssaczy pojawiły się nawet sprzętowe odtwarzacze ze wsparciem dla
    tego kodeka pt. "zło i lewizna".
    A normalne kodeki oparte o MPEG4 w normalnej wersji nie stanowią
    problemu - i tak wymienia się to co generację. Kiedyś były
    "wysztkoodtwarzające" DVD z DivX/Xvid w rodzaju Wiwy128U, w obecnych
    czasach zsieciowane odtwarzacze BluRay wspierające H264/AVC i 99%
    materiału wideo nie stanowi problemu jeśli tylko wybierze się świadomie
    odpowiedni model. A jak ktoś nie ogląda filmów z płyt DVD/BluRay to
    jeszcze bardziej uniwersalne miedia tanki mają wsparcie dla większej
    ilości kodeków i aktualizacje firmware wprowadzające obsługę kolejnych
    formatów.

    > Taki wynalazek jak malinka jest
    > jednak komputerem, instaluje się na nim najczęściej linuxa
    > a to oznacza że obsługuje wielokrotnie więcej formatów od
    > odtwarzacza.

    To ja poproszę odtwarzacz Iplex i innych PL vodów pod linuksa ;P
    Tu sprawa rozbija się o Silverlight albo DRMy "Windows only" albo na
    podstawie umów z dostawcami sprzętu jak Panasonic czy Samsung

    BTW:
    Można już w PL oficjalnie kupić Avatara 3D na bluray inaczej niż
    z TV Panasonica za parę kzł, czy nadal zostają aukcje lub amazon.co.uk?

    > A po poprawieniu jakiegoś kodeka nowszą wersją
    > nie ma problemu z jej dograniem do urządzenia w odróżnieniu
    > od odtwarzaczy. Dla nielubiących klawiatury są do maliny
    > zestawy do obsługi pilotem. Jakby to jeszcze kontroler HD
    > miało to kupił bym od ręki. :-)

    O VOD Silverlight wyżej (a kupno licencji na windows za kilkaset zł do
    komputerka za kilkadziesiąt zł to IMHO nieporozumienie), dodatkowo
    obsługa takiego komputerka w normalnym pokoju do przyjemności nie
    należy. Jak mam uruchomić laptop z windows podłaczony do TV by obejrzeć
    film na iplexie, użerać się z logowaniem, klawiaturą i myszką, to
    wcześniej mi się odechciewa.

    --
    /MB