    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)
    Date: Sun, 10 Feb 2013 15:49:26 +0100

    Dnia 2013-02-10 15:33, Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > dla tego kodeka pt. "zło i lewizna".
    > A normalne kodeki oparte o MPEG4 w normalnej wersji nie stanowią
    > problemu - i tak wymienia się to co generację. Kiedyś były
    > "wysztkoodtwarzające" DVD z DivX/Xvid w rodzaju Wiwy128U, w obecnych
    > czasach zsieciowane odtwarzacze BluRay wspierające H264/AVC i 99%
    > materiału wideo nie stanowi problemu jeśli tylko wybierze się świadomie
    > odpowiedni model. A jak ktoś nie ogląda filmów z płyt DVD/BluRay to
    > jeszcze bardziej uniwersalne miedia tanki mają wsparcie dla większej
    > ilości kodeków i aktualizacje firmware wprowadzające obsługę kolejnych

    Nie jest kwestią że ktoś lubi tylko w jakim formacie materiał
    dostanie czy ściągnie. Można oczywiście najpierw go wrzucić
    na komputer i skonwertować do jedynie słusznego formatu tyle
    że to strata czasu. Lepiej jednak mieć odtwarzacz radzący sobie
    z różnymi kodekami.

    > To ja poproszę odtwarzacz Iplex i innych PL vodów pod linuksa ;P
    > Tu sprawa rozbija się o Silverlight albo DRMy "Windows only" albo na
    > podstawie umów z dostawcami sprzętu jak Panasonic czy Samsung

    Ale nie rozmawiamy o odtwarzaczu sieciowym.
    Może jestem wyjątkiem ale wszelkie Iplexy i podobne omijam
    szerokim łukiem. I tak to co tam jest pojawia się na sieci
    w divixie.

    Ale skoro sprzęt ma kartę sieciową to nie ograniczajmy go do
    pendriva czy dysku przenośnego. Twoje problemy z iplex i
    silverlight chyba jednak należą do przeszłości:
    http://www.ubucentrum.net/2012/09/odtwarzanie-w-ubun
    tu-tvn-player-tvp-vod.html

    > O VOD Silverlight wyżej (a kupno licencji na windows za kilkaset zł do
    > komputerka za kilkadziesiąt zł to IMHO nieporozumienie), dodatkowo
    > obsługa takiego komputerka w normalnym pokoju do przyjemności nie
    > należy. Jak mam uruchomić laptop z windows podłaczony do TV by obejrzeć
    > film na iplexie, użerać się z logowaniem, klawiaturą i myszką, to
    > wcześniej mi się odechciewa.

    Ja tam się na odtwarzaczach sieciowych nie do końca orientuje
    ale wedle tego wpisu na stronie do której linka już podawałem
    przesadzasz z tym kupowaniem licencji na windowsa:
    "Dostęp do samych zasobów VOD jest jednak bardzo cenny i wygodny, a
    skoro możemy z niego korzystać za darmo na wszystkich sprzętach z
    Windowsem, Androidem czy iOS, z pewnością uruchomienie tego typu zasobów
    również na Ubuntu, nie powinno stanowić dla żadnej stacji problemów."