  • Data: 2019-11-26 22:57:32
    Temat: Re: Kondensator między stroną pierwotną i wtórną
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ma pare innych zalet - np neonowka nie swieci po wtornej stronie.

    W sumie -- gdzie się podłącza ten kondensator w zasilaczach, które są
    przystosowane do pracy z PE? Tak jak w tych bez PE, tylko dodatkowo PE
    łączy się z masą niskonapięciową?

    > Choc to raczej duzych traf sie tyczylo, nie takich malenstw.

    W maleństwach też świeci i kopie (choć "kopie" to za dużo powiedziane, po
    prostu czuć, jak się przejedzie wierzchem ręki).

    Miałem za to kiedyś ładowarkę, od której ekran dotykowy w telefonie
    wariował. Też kopała :)

    > A to zasilacz wtyczkowy i PE nie ma :-)

    Są sposoby. https://memy.jeja.pl/283421,uziemienie-to-podstawa.h
    tml