  • Data: 2019-11-28 10:07:25
    Temat: Re: Kondensator między stroną pierwotną i wtórną
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-11-28 o 03:02, Queequeg pisze:

    > Takie gniazdko?
    >
    > https://allegro.pl/oferta/bakelitowe-gniazdko-czarny
    -bakelit-prl-nowe-7394720274

    Chyba najbardziej zbliżone będą te:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/stare-gniazda-pod
    tynkowe-bakelitowe-loft-swidnica-i7981362880.html

    > Mnie, szczęśliwie, prąd raził raczej jak już byłem starszy i teoretycznie
    > bardziej świadomy tego, co robię (a praktycznie czasem rozkojarzony).

    Najbardziej mnie kopnęło 1100V DC z oscyloskopu (ręka - ręka), który sam
    robiłem. Na kilka/kilkanaście sekund straciłem wzrok.

    > Raz
    > tylko kopnął za dzieciaka (lutownica kolbowa miała przebicie, a nie była
    > uziemiona).

    Jak miałem z 8..10 lat to złapałem lutownicę kolbową 80W za grzałkę.
    Siedziałem na podłodze w drzwiach łazienki (drewniany próg
    wykorzystywaliśmy do lutowania). W drzwiach nie było miejsca więc
    lutownica stała trochę z tyłu. Pilnując, aby trzymany lewą ręką drucik i
    żarówka się nie ruszyły, prawą ręką, po omacku, sięgnąłem po lutownicę.
    Najlepsze, że temperatura była za wysoka, aby się oparzyć - żadnych
    skutków, poza pierwsza chwilą.
    Drugi taki przypadek zdarzył mi się lata później z kamieniem z ogniska
    udającym ziemniaka.
    P.G.