    From: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Konfiguracja kompa do foto i grafiki
    Date: Mon, 30 Mar 2009 13:23:12 +0200

    Użytkownik "SK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gqokoo$kcf$1@mx1.internetia.pl...

    > Twierdzi że komp jej nie wyrabia że otwieranie i zapisywanie projektów
    > corela trwa wieki (dłużej niż wypicie filiżanki kawy:)), przy dużych
    > powiększeniach fotek zawiesza się,

    Więcej RAMu i może szybszy dysk

    >a gotowe prace przychodzące z
    > drukarni mają inne kolory niż te które widzi na monitorze.

    A ma o tym pojęcie ? jakie przestrzenie barwne ? RGB, CMYK ? na poczatek
    niech poczyta jak przygotowywac do druku materiały - najczęsciej zalecenia
    są na sronie drukarni. potem ew. kalibracja monitora - samodzielnie się nie
    da tego dobrze zrobić i potrzebny jest kalibrator. (dobry ok 1000 zl)

    > Czy moglibyście polecić jakąś konfigurację kompa, monitora i
    > oprogramowania która by jej sprostała?

    oprogramowania ?

    > Wydaje mi się że wąskim gardłem jest trochę mało ramu nieskalibrowany
    > monitor

    zgadza się

    > i corel który chyba do robienia tak dużych publikacji nie służy

    ???

    > -Myślałem o jakimś EIZO 24" - tylko który w miarę niedrogi model, tak do
    > 5tys? + kalibrator tylko jaki model?

    wejdź na grupę pl.comp.grafika lub pl.rec.foto-cyfrowa w archiwum znajdziesz
    mnóstwo watków opisujacych wybor monitora i kalibrację

    pl.comp.grafika