  • Data: 2020-02-26 11:13:08
    Temat: Re: Konsola "Rambo" i kartridże z Atari 2600
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.02.2020 22:17, Dawid Rutkowski wrote:

    > To już wolę klawuchę od PC-ta i samemu zrobić adapter (program do
    > odczytu PC-towej klawiatury na ATmegę kiedyś już napisałem) - ma ktoś
    > pomysł, jak do tych tasiemek przymocować kabelki? Ew. pewnie takie
    > gniazdka jak są na płycie założyć z drugiej strony - ale nie mam
    > złoma, żeby wylutować :(
    Tak to jest zrobione w uwspółcześnionym klonie Cobry-1. Atmega88 steruje
    jakimś układem scalonym, który zwiera linie, które oryginalnie były
    czytane przez układ "skanujący" klawiaturę. Niby spore uproszczenie,
    jednak mam opory przed umieszczaniem współczesnych MCU w sprzęcie retro.
    Urządzenie wydaje się wtedy jakieś takie mniej autentyczne.

    Pecetowa klawiatura w Spectrum jest problematyczna jeszcze z innego
    powodu - wszystkich tych skrótów klawiszowych. Ten sam problem, co w
    przypadku emulatorów.

    Oryginalnie, na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych
    ludzie rzeźbili sobie zamienniki z jakichś mikroprzełaczników, co nieraz
    wymagało przełożenia Spectrum do innej obudowy. Gdy jakiś czas temu
    folia padła w moim Spectrum Plus, po protu zamówiłem zamiennik w
    Wielkiej Brytanii, przez eBay. Szkoda czasu na kombinowanie. ;)