    From: Wit Jakuczun <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Konwencje programistyczne dla nieprogramistow
    Date: Wed, 20 Jan 2010 00:26:13 -0800 (PST)

    On 20 Sty, 08:53, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:
    > W związku z rozwojem opcji programu, pasuje mi przemyśleć jak kodowac
    > pewne dane, chodzi o jaką-taką strawność tego  dla nieinformatyków.
    > Czasem trzeba będzie dyktowac to przez telefon np. z Wysp bahama (czego
    > autorowi życzę)

    Z tego opisu nie bardzo wynika jaką funkcję miałyby pełnić te dane.

    > jak myśleć o sytuacji, czy skoro każdy pracownik/ca biurowy/a ma
    > syna/męża/kochanka "programistę stron internetowych", nasze konwencje sa
    > ogólnie przyjęte?

    Jeśli końcowym odbiorcą ma być pracownik biurowy to nie możesz
    zakładać,
    że ma wiedzę na poziomie "programisty stron internetowych". Takie coś
    załatwia
    się albo szkoleniem albo ofertą supportu merytorycznego.
    Opracowanie zjadliwej składni będzie trudne. A może dałoby się
    formatki porobić?
    Coś na podobieństwo "wizard"?

    > a) kodowanie liczb całkowitych o sensie 'Hex'. x12B4, 0x12b$, $12b4 (mam
    > do dolara pewne zamiary więc niechętnie), czy jednak dziesiętnie 4788?

    Czy pracownik biurowi wie co to jest system szestnastkowy???

    > b) kodowanie końca linii "Pozdrawiamy i \n zapraszamy ponownie !\n\f"
    > czy inaczej?

    Moim zdaniem najlepiej jakby to był WYSIWYG.

    > c) wplatanie zmiennych (makrogeneracja, template)
    > $zmienna $zmienna$ {zmienna} czy inne ?

    Każde z podejść będzie trudne bo pracownik biurowy będzie i tak miał z
    tym kłopoty.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun