    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Konwencje programistyczne dla nieprogramistow
    Date: Wed, 20 Jan 2010 18:28:53 +0100

    Wit Jakuczun pisze:
> [...]
    {}]". Potem zastanów

    > Na ile Twój przykład jest trudniejszy od tego tekstu?:
    > "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, se"
    >
    > Ja obu nie rozumiem... i oba musiałbyś mi sylabilizować. Uproszczenie
    > mogłoby polegać jedynie na zmniejszeniu długości komunikatu.

    > Może i o to. Nie wiem, nie siedzę w głowie pytającego.

    O to. Optymistycznie parametry ustawiane są przez wdrożeniowca.
    Pesymistycznie ktoś z zarządu ma pomysł do realizacji w 5 godzin (system
    to przewiduje bo ma parametry) ale wesprzeć osobiście się nie da (lub
    nie warto)..

    a) Mówicie WYSIWYG. Jak w tej filozofii (skądinąd źródło zdebilenia
    czasów współczesnych) pokazać "Lorem ipsum $variable$ dolor sit amet" to
    nie wiem (zmienna o nieokreślonej wartości). Nawet w MS-Word jak jest
    "źle" można przełączyć się do widoku surowego, można pokazać pola . Jak
    w WYSIWYG pokazać Form Feed - nie wiem.

    b) Liczba Hex która wędruje do niskopoziomowego sterownika (realne:
    specyficznej drukarki) i nikt rozsądny nie będzie tworzył wizardu do 16
    danych "atomowych". Prawdopodobieństwo jej modyfikowania jest 1x na 3
    lata ale jest. Z góry też nikt nikogo szkolić z kodów drukarki nie będzie.

    W konkluzji: nikt nie będzie do jednostkowego systemu pisał wizardów o
    złożoności jak on sam. Dwie-trzy opcje są "ładnie", reszte trzeba jak piszę.

    Wojtka pozdrawiam za użycie takich a nie innych "ptaszków" w swoim
    nicku. Czyli jednak konwencje ;)