  • 71. Data: 2014-09-17 18:48:49
    Temat: Re: Kopiowanie starego dysku na nowy.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5419a4f9$0$30065$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak dasz klona dysku? Logical?
    > po prostu kopia dysku, zaznaczasz źródło, cel, ewentualne opcje których
    > nigdy nie ruszam, program proponuje wielkości partycji i start.

    Widzę w oknie, na górze przy dysku Source: Primary a przy Target: logical.
    Nie ustawiałem na logical. Chyba nawet po drodze nie było takiej możliwości
    tylko wybranie Sorce i Target. Kopiowałem samą systemową. Chechłał 5,5
    godziny by zakomunikować przy 90% że zakończył i są błędy więc kopii nie ma.

    neelix

  • 72. Data: 2014-09-17 18:49:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 16:35:23 +0200, neelix napisał(a):

    > A jest taka możliwość? Zainstalować WXP na partycji G(odpowiednik C) nowego
    > dysku, zainstalować Norton Ghost 14 i na ten nowy dysk wgrać backup C z
    > drugiego starego dysku?

    Że co?? Chcesz na partycji instalować system po to żeby na tą partycję
    rozpakować inny system? Jakiś nonsens :)
    Masz już w końcu CD z tym Hierns 15.2?
    --
    Jacek

  • 73. Data: 2014-09-17 18:54:18
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Fixmbr to polecenie wykonywane przez windowsa wiec najpierw musisz go
    > uruchomić :) Ponieważ nowego nie daje rady, zrób to na starym i miej
    > nadzieję że zadziała po przeniesieniu partycji. Jak nie, to trzeba będzie
    > spróbować naprawić na nowym ale tu lepiej będzie jak ktoś mądzejszy ode
    > mnie podpowie jak. Ja mam pewien pomysł. na Hirens jest okrojony XP.
    > Zapuścić go i z niego wykonać fixmbr.
    > A tu kilka informacji do poczytania:
    > http://forum.pclab.pl/topic/171431-Fixmbr-fixboot-cz
    y-cos-innego/

    Spróbowałem z nowym dyskiem. Pojawiła się info o możliwości uszkodzenia
    tablicy partycji i stracie partycji. Uruchomiłem. Proces trwał kilka sekund,
    ale jest gorzej niż było. Zatrzymuje się zaraz po starcie. Poprzednio proces
    uruchamiania z partycji G dochodził aż za muzykę do niebieskiego ekranu z
    flagą WXP. Boję się by taka sytuacja nie wystąpiła na starym dysku bo wtedy
    już nikogo nie zapytam co dalej. Jeszcze nie czytałem tego co pod linkiem.

  • 74. Data: 2014-09-17 18:59:19
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Że co?? Chcesz na partycji instalować system po to żeby na tą partycję
    > rozpakować inny system? Jakiś nonsens :)
    > Masz już w końcu CD z tym Hierns 15.2?

    Przecież inaczej backupu C nie przywrócę. Mam taki backup z początku roku.
    Nie da się wgrać tego backupu na nowy dysk? Płytę z Hirens 15.2 mam
    wypaloną.

  • 75. Data: 2014-09-17 20:12:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 18:59:19 +0200, neelix napisał(a):

> [...]
    >
    > Przecież inaczej backupu C nie przywrócę. Mam taki backup z początku roku.
    > Nie da się wgrać tego backupu na nowy dysk? Płytę z Hirens 15.2 mam

    Acha, chcesz po prostu nie przenoscić systemu, tylko zainstalować na nowo a
    dodatkowo przegrać backup systemowej partycji. Jasne że tak można ale
    będziesz miał wtedy komplet plików starego systemu który będziesz musiał
    wykasować i zostawić jedynie pliki osobiste. No i oczywiście, nie licz na
    to że poinstalowane na starym systemie a zawarte w backupie (a nawet w
    jakichkolwiek partycji backupach, o ile instalowałeś na nich jakieś
    programy) programy bedą działać :)
    Skoro masz Hirens, to zabutuj z niej kompa z nowym dyskiem, tym na którym
    rozpakowany stary system nie chce wstać i spróbuj naprawić MBR uruchamiając
    "krótki" XP z tej płyty i wykorzystując polecenie fixmbr. Może się obędzie
    bez reinstalacji. Wtedy jesli ci się uda wystartować system mozesz mieć
    nadzieję że stare programy będą działać. IMO to jedyny powód dla którego
    warto zadawać sobie trud z przenoszeniem partycji systemowej.

    --
    Jacek

  • 76. Data: 2014-09-17 20:52:18
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > nadzieję że stare programy będą działać. IMO to jedyny powód dla którego
    > warto zadawać sobie trud z przenoszeniem partycji systemowej.

    Spróbuję. Tylko kiedy i gdzie wpisać fixmbr? Poprzednio płyta z WXP sama
    udostępniła taką opcję w trakcie instalacji. Czy to będzie szybka zamiana
    płyt na starcie?
    I nadal zastanawia mnie fakt jak udało się z sukcesem sklonować stary dysk
    na nowy z sukcesem. Problemem było to, że jak podzielił tak jak ja chcialem
    to ostatnia partycja miała 800 GB zamiast 1,4TB i 600 przepadło oraz brak
    widoczności partycji w PM8 co skutkuje brakiem możliwości przesunięcia
    wolnych GB w przyszłości.

  • 77. Data: 2014-09-17 22:03:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 20:52:18 +0200, neelix napisał(a):

    > Spróbuję. Tylko kiedy i gdzie wpisać fixmbr?
    Nie wiem :) poguglaj, może w tym krótkim XP z Hirens w wierszu poleceń,
    wiesz, cmd i fixmbr albo wetknij płytkę instalacyjną XP i wywołaj
    uruchomienie z wierszem poleceń. Składnię polecenia znajdziesz w goglach :)
    > zamiast 1,4TB i 600 przepadło oraz brak
    > widoczności partycji w PM8 co skutkuje brakiem możliwości przesunięcia
    > wolnych GB w przyszłości.
    Daj spokój z PM8, używaj softu z Hirens, tam jest pod linuksem live Parted
    Magic. Zresztą, jest tam sporo innego softu do dydków, na pewno jest i taki
    którym naprawisz MBR.

    --
    Jacek

  • 78. Data: 2014-09-17 22:20:35
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Daj spokój z PM8, używaj softu z Hirens, tam jest pod linuksem live Parted
    > Magic. Zresztą, jest tam sporo innego softu do dydków, na pewno jest i

    Po uruchomieniu mini XP znalazłem na pulpicie skrót do HBCD i tam szereg
    programów. Jeden z nich to MBRfix. Zapuściłem. Jest tam wiele przykładowych
    poleceń ale trudno mi skumać jak to użyć. Jestem w coraz większym lesie. :-(

  • 79. Data: 2014-09-17 22:36:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-17 18:48, neelix pisze:

> [...]
    > takiej możliwości tylko wybranie Sorce i Target. Kopiowałem samą
    > systemową. Chechłał 5,5 godziny by zakomunikować przy 90% że zakończył

    Nie wiem jak to robisz, nigdy nie miałem problemu z klonem czy to dysków
    wpiętych do komputera czy też z dysku w laptopie na dysk podłączony pod
    USB (tak przenosiłem system z laptopa HDD na SSD wpięte przez
    przejściówkę USB).
    HClone uruchamiam zawsze z systemu startującego z pendrive USB
    (chociażby wspomniany Hirens BootCD/DVD) lub z płyty CD którą program
    może Ci wypalić.

    --
    Irokez

  • 80. Data: 2014-09-17 23:43:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Daj spokój z PM8, używaj softu z Hirens, tam jest pod linuksem live Parted
    > Magic. Zresztą, jest tam sporo innego softu do dydków, na pewno jest i

    MBRfix. Wpisałem komendę: .....> MbrFix /drive 0 fixmbr i Enter.
    Potwierdza, że jestem blisko wykonania.
    Are you shure? (Y/N). To ja mu Y a on przeskakuje do początku komendy (
    ...> ) tak jakby nie wykonał. Za każdym razem to samo. Oczywiście z dysku
    nie startuje.