  • Data: 2004-12-15 13:17:18
    Temat: Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafał Dziedzic" <d...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:cpp8bi$9e$2@opal.futuro.pl...
    > Dlaczego?? przeciez tam wiekszosc to dostawcy tresci, a miedzy nimi
    > wymienia sie tylko poczta... zobacz na statystyki ceti.pl, nie wiem czy
    > w to juz wchodzi tranzyt do onetu czy nie...
    > Ogolnie to moje przypuszczenia bo nie wiem jak to wyglada to w
    > rzeczywistosci. Tak wychodzi poprostu z mojej szybkiej analizy... ale
    > jesli jest innaczej to bardzo chetnie poslucham jak to wyglada naprawde.
    > :) Pozdrawiam

    Hmm, to ja - jak zwykle - mam inne zdanie ;)
    W IXie na Westerplatte dwóch największych (poza NetArtem) krakowskich
    dostawców treści - tj.Was i Expro - właśnie niema ! Ceti to w dużej mierze
    firma dostępowa, podobnie jak KKI/BCI. A CityNet i Gemini/ISTS to już
    stricte dostęp, i to w dodatku opierający się na osiedlówkach, więc profil
    ruchu powinien być zbliżony do tego, z którym mamy do czynienia w Futuro. A
    tymczasem proporcje są jak 10:1, na niekorzyść Westerplatte. Stąd moje
    wątpliwości co do rzetelności statystyk węzła Futuro.
    Inna sprawa, że ten krakowski IX od początku kuleje. Gdy bodaj dwa lub trzy
    lata temu dyskutowaliśmy kwestię naszego dołączenia z Ceti i Netartem to
    wyszło na to, że poziom wymienianego ruchu jest tak symboliczny, że nie
    warto się w to angażować dla samego peeringu. Potem AFAIK Grzegorz Janoszka
    rozkręcił nieco temat IXa, i przybyło do niego kilku uczestników, ale nadal
    jego możliwości nie są praktycznie wykorzystywane. Beneficjentem tej
    sytuacji jest oczywiście Cyfronet, który sprzedaje swoje łącza właśnie w
    celu wymiany ruchu w MANie, o czym już pisałeś w innym miejscu.

    --
    Z#