    From: "Marcin Bochenek" <i...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu
    Date: Wed, 15 Dec 2004 20:34:58 +0100

    Użytkownik "Rafał Dziedzic" <d...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:cpp8b0$9e$1@opal.futuro.pl...

    > Kazdy z tych wezlow ma inne zastosowanie, dla mnie dostawcy tresci zaden z
    > krakowskich wezlow do niczego sie nie przyda... dla mnie taka role pelni
    > cyfronet ktory kosztuje smieszne pieniadze a jest polaczony ze wszystkimi
    > strategicznymi dla mnie sieciami w krakowie, polaczenie z takim ix'em moge
    > wykorzystac tylko w celach marketingowych... technicznie to tylko problem,
    > zysk zaden.

    Niestety Twoj blad to traktowanie IXa jako uslugi, ktora chcesz kupic...
    Jezeli wszyscy mieliby takie samo przekonanie jak Ty nie powastal by zaden
    punkt styku dzialajacy na zasadach non profit. Idea i sila IXa jest ilosc
    przylaczonych w jednym miejscu operatorow. Kazdy nowy podnosi
    konkurencyjnosc IXa i pozwala przyciagnac nowych - docelowo zyskuja wszyscy.
    Zdaje sobie sprawe, ze lepiej przyjsc na gotowe (tzn do IXa, ktory juz ma
    ten gigabit ruchu) niestety nie od razu Krakow zbudowano...

    Na koniec polecam przeczytanie
    http://www.isp.pl/listserv/isp-tech/1999-01/0113.htm
    l - popatrz ile sie
    teraz zrobilo z tych 100 Kbit.

    Jeszcze a propos statystyk ruchu z IXie, niestety jest to ciezko zmierzyc,
    zainteresowanym moge podeslac mrtg moich stykow.

    --
    Marcin Bochenek
    CETI