    Subject: Re: "Krosownica" Ethernet.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <559d5809$0$2209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Wed, 8 Jul 2015 19:39:16 +0200

    > Pewnie mają diodę w obwodzie cewki. No bo co innego?

    Wszystko na to wskazuje.

    > Można zapytać, po co tak. Ja sobie wybrażam to w ten sposób, że rdzeń
    > i kotwica mogą też być wstępnie lekko namagnesowane. Żeby się odpychały,
    > a nie kleiły. Dlatego kierunek przepływu prądu jest istotny.

    Przy "zwykłych" raczej właśnie się "kleją" - dzieki temu można dać
    naprawdę malutki prąd do zadziałania. Przecież to ma moc porównywalną z
    kontaktronem, a dostaje się dwa porządne styki przełączne. Te co ich
    używam mają 2x2A, a jest wersja 2x5A - gdzie tu kontaktron.

    Przy przełącznych - jak jest wersja dwucewkowa, to zrobienie z niej
    "jednocewkowej" polegałoby tylko na dodaniu diod albo o ile te diody już
    są na odpowiednim połączeniu.
    Trzeba by było mieć naprawdę dobry powód żeby robić inną konstrukcję
    mechaniczną.

    > Pamiętam, jak tu ktoś strsznie pomstował na przekaźniki. Że technologia
    > stara jak świat, że nic nie warta, zakopać do dołu i wapnem posypać, nic
    > już się nowego wymyśleć nie da, zawsze będą do kitu. A to hajtech jest.

    No bo trzeba wiedzieć co do czego. Dla mnie użycie przekaźników
    powoduje, że po pierwsze urządzenie jest dość odporne, a po drugie można
    wykorzystać do sterowania różnych urządzeń. Gdybym dał półprzewodniki to
    po pierwsze byłyby mniej odporne na różne skuchy instalatorów, a po
    drugie musiałbym określić dokładnie co można podłączyć, a co nie. A tak
    - po prostu działa, jak ktoś chce to przestawia zworki i już ma styk
    zamiast napięcia - ba styk przełączny. A jakie to maleństwo to widać. Na
    półprzewodnikach raczej musiałbym trochę więcej miejsca zająć żeby
    dostać cokolwiek porównywalnego, a i tak by się nie dało takiej
    uniwersalności dostać. I tak, te przekaźniczki naprawdę są fajne. Nie
    powiem, chciałbym takie kupować ze znaczkiem Relpola.

    Pozdrawiam

    DD