    Subject: Re: "Krosownica" Ethernet.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <559d5809$0$2209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <559d6042$0$27526$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <559e1749$0$27525$65785112@news.neostrada.pl>
    <559e3060$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <559e3847$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <559e4016$0$8386$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Thu, 9 Jul 2015 12:19:13 +0200

    W dniu 2015-07-09 o 11:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Chodzi mi o to, ze to byly dwa zwykle przekazniki, ktore stosowano tez
    > osobno.
    >
    > O, cos tego typu
    > http://www.ebay.com/itm/Potter-Brumfield-KB17AG-Rela
    y-/111411411308

    No tak :)
    Ale to taka prawie samoróba, nie "porządna" konstrukcja. Adaptacja
    istniejących rozwiązań.

    > Magnes ma dwie zalety:
    > a) umozliwia dwukierunkowe sterowanie z jednej cewki,

    No faktycznie, to wiele upraszcza mechanicznie.
    Ale nie, nie będę się zastanawiał czy się nie dałoby zrobić tego bez
    magnesu. Bo dwie cewki puszczone przez diody to rozwiązanie dość trywialne.

    > b) podtrzymuje stan, o ile dobrze uzyty.

    O tym pisałem.

    > Tym niemniej spotykane w praktyce
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Relay
    >
    > I tamze foto przy "Latching relay"

    Nie powiem żebym myślał o takim rozwiązaniu bo myślałem tylko o samej
    zasadzie, ale dokładnie o to chodziło, że można zrobić podtrzymanie bez
    sprężynek.

    Pozdrawiam

    DD