  • 21. Data: 2018-05-02 12:02:39
    Temat: Re: Krzyzowka. Pierwszenstwo masz ty,
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 2 May 2018 11:42:36 +0200, J.F. napisał(a):

    > Literalnie jakbys mial racje, ale czy to nie za duzy skok ?

    Oczywiście że za duży i tak się pewnie nie dałoby jeździć bez stłuczek.

    Po to tam jeszcze jest ta szczególna ostrożność, żeby móc przypisać winę za
    zderzenie komuś, kto w takiej sytuacji bez odjęcia ładuje się na
    skrzyżowanie dlatego że dość z prawej się nie poruszał.

    > Na 95% tak jak policja.

    Na 95% to tryb nakazowy.
    Potem może być mniej - jeszcze zależy jakiego kto prawnika weźmie.

  • 22. Data: 2018-05-09 09:28:02
    Temat: Re: Krzyzowka. Pierwszenstwo
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Polnew" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "CTP" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Czytaj uważnie. Nie było pisane "zbliżają się", napisane jest "czeka".
    > Jeżeli ten z prawej czeka to można jechać, bo nie ma komu udzielić
    > pierwszeństwa.

    Co ty wygadujesz, przeciez ten z prawej nie czeka na szwagra, ani na dostawe
    pizzy tylko czeka na wjazd na skrzyzowanie. Zatem pierwszy jedzie ten z
    naprzeciwka, bo nikogo nie ma z prawej, potem ten z prawej bo tego z
    naprzeciwka (jego prawej) juz nie ma, a na koncu ty jedziesz, bo nie masz
    juz tego z prawej.
    Takie literalne interpretowanie PoRD prowadzic moze tylko do kolizji. Tego
    teraz ucza na kursach? W realnym swiecie pierszenstwo ma ten z prawej
    niezaleznie czy sie turla czy stoi.

    Pzdr

  • 23. Data: 2018-05-11 11:33:54
    Od: "Polnew" <l...@w...pl>

    Uzytkownik "miumiu" <a...@b...pl> napisal w wiadomosci

    > Co ty wygadujesz, przeciez ten z prawej nie czeka na szwagra, ani na
    > dostawe pizzy tylko czeka na wjazd na skrzyzowanie.

    Nie ma znaczenia na co/na kogo czeka ten z prawej. Wazne jest ze czeka,
    ze nie nadjezdza i ja nie mam komu udzielic pierwszenstwa, czyli wolno mi
    jechac.

    Jezeli pojazd z prawej NADJEZDZA to jest obowiazek udzielenia mu
    pierwszenstwa.

  • 24. Data: 2018-05-11 12:54:12
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.05.2018 o 11:33, Polnew pisze:
> [...]
    > mi jechac.
    >
    > Jezeli pojazd z prawej NADJEZDZA to jest obowiazek udzielenia mu

    Naprawdę uważasz, jak pojazd na drodze głównej się na chwilę zatrzyma z
    dowolnego powodu, to od tego momentu mają jechać nieprzerwanie pojazdy z
    drogi podporządkowanej, a ten niech sobie stoi do wieczora?

    MJ

  • 25. Data: 2018-05-11 14:41:10
    Od: "Polnew" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Naprawdę uważasz, jak pojazd na drodze głównej się na chwilę zatrzyma

    > MJ

    Dyskusja jest o pierwszenstwie na skrzyżowaniu dróg równorzednych.

  • 26. Data: 2018-05-11 18:38:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.05.2018 o 14:41, Polnew pisze:

    > Dyskusja jest o pierwszenstwie na skrzyżowaniu dróg równorzednych.

    Co akurat nie zmienia sensu pytania.

    Shrek

  • 27. Data: 2018-05-12 09:05:35
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Polnew pisze:
> [...]
    > mi jechac.
    >
    > Jezeli pojazd z prawej NADJEZDZA to jest obowiazek udzielenia mu

    Może pora wrócić do podstaw i przepisu że pojazd który stoi z powodu
    warunków na drodze tak naprawdę nie jest uważany za zatrzymany?
    (więc paradoksalnie mimo że stoi to dalej jest w ruchu)

  • 28. Data: 2018-05-12 09:51:16
    Od: "Polnew" <l...@w...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    warunków na drodze tak naprawdę nie jest uważany za zatrzymany?
    > (więc paradoksalnie mimo że stoi to dalej jest w ruchu)

    Radzisz komuś, a sam nie stosujesz się do tej rady. Więc "wróć do podstaw",
    czyli do PoRD. Art.25.1 Tam nie pisze "pojazd w ruchu", tam pisze
    "pojazdowi nadjezdżającemu z prawej".

  • 29. Data: 2018-05-12 10:59:47
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Polnew pisze:
> [...]
    >

    > Radzisz komuś, a sam nie stosujesz się do tej rady. Więc "wróć do podstaw",
    > czyli do PoRD. Art.25.1 Tam nie pisze "pojazd w ruchu", tam pisze

    Toż ci mówię, że według mnie on cały czas jest w ruchu więc nadjeżdża bo
    przecież nie doszło do zatrzymania pojazdu.

    29) ,,zatrzymanie pojazdu" - unieruchomienie pojazdu niewynikające z
    warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1
    minutę, oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków
    lub przepisów;

    Jednak jak spojrzeć na to z drugiej strony to:
    23) ,,ustąpienie pierwszeństwa" - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli
    ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu
    albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się,
    zwolnienia lub przyspieszenia kroku;

    Więc skoro pomimo braku pierwszeństwa nie zmusiłem tego z prawej do
    zmiany prędkości to kodeksowo jestem niewinny jeśli on ruszy i mi
    wjedzie w bok.(zmienił prędkość nie z powodu mojego zachowania).

    Jednak nie zmienia to faktu dla mnie że on miał pierwszeństwo, tylko że
    z niego nie chciał skorzystać.

  • 30. Data: 2018-05-12 14:53:13
    Od: "Polnew" <l...@w...pl>

    Polnew pisze:
> [...]
    > podstaw",
    > czyli do PoRD. Art.25.1 Tam nie pisze "pojazd w ruchu", tam pisze

    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    NADJEŻDŻAJĄCEMU z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z

> [...]

    warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1
    minutę, oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków

    Ty nawet nie rozumiesz co cytujesz.
    Wyraźnie jest napisane że doszło do zatrzymania pojazdu.
    cytat z 29) : ,,zatrzymanie pojazdu" - unieruchomienie pojazdu
    niewynikające...., oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające
    z warunków lub przepisów ruchu drogowego;