    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    <5eb9519c$0$518$65785112@news.neostrada.pl> <r9bup0$gtv$1@gioia.aioe.org>
    <5eb99b26$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec4055d$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec50220$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec701fe$1$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec78eff$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec84760$2$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec8e21e$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <unnj358bw6nj$.xif5idktr70z$.dlg@40tude.net>
    <5ecafd10$1$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecbcf6d$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecc13df$1$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecd09a1$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecd2a0f$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecd3ea2$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecd6864$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ece9f34$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecefe78$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <rarkfu$ib3$1@dont-email.me>
    <5ed189f5$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
    Date: Sun, 31 May 2020 21:08:32 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed189f5$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > Drukarnia raczej ;) nie wlewa kubła C do M itd...
    > Drukuje najpierw sam Y, później kolejne kolory na poprzednich...
    > Zobacz krzyżyki ustalające kolejne warstwy...

    Problemem mogłoby być drukowanie czarnych liter -- o ile lekkie
    nietrafienia poszczególnych składowych w obrazkach są akceptowalne,
    o tyle litery (zwłaszcza cienkie/małe/drobne) tak rozjechane stają
    nieczytelne... Na szczęście obok CMY jest CMYK. Czarny kolor w CMY
    uzyskiwany jest pochłonięciem CMY, zaś w CMYK -- K uzupełnianym
    (pogłębianym) którymś z CMY, bądź kilkoma z CMY. Czerń wcale nie
    jest czarna -- ,,nikt na nie wmówi, że białe jest białe'' -- jest
    trójkolorowym zlepkiem RBG, zaś czarne -- trójkolorowym zlepkiem
    CMY lub wielokolorowym zlepkiem CMYK. Drukowaną czerń K można
    pogłębić za pomocą CMY, lub któregoś ze składników CMY...

    Jako amatorski fotograf zarabiający na swe dziecięce potrzeby,
    widziałem doskonale czerwień czy zieleń ba fotografiach B&W.

    https://allegro.pl/oferta/papier-ksero-a4-iso-80-80g
    -5x500-trend-white-9038809201
    Wyrób ten charakteryzuje się poziomem ok. 70-80% białości.

    -=-

    Rzecz jasna można drukować bez oglądania się na CMYK -- choćby moje
    blankiety do wpłat na Imperium Rydzyka czy Imperium Makulskiego były
    drukowane w kolorze niebieskim -- jednym, niebieskim kolorze.
    Niebieskim, ciemnoniebieskim, jasnogranatowym -- dla mnie to
    ten sam, niebieski kolor. Na pewno nie Cyjan.

    BTW -- blankiety do wpłat na Imperium Makulskiego miały być drukowane
    w kolorze, na ładnym papierze, ale nie doczołgałem się z Jego Ekscelencją
    do porozumienia. Jego Świątobliwość proponował mi szmal, gdy tymczasem
    mnie potrzebne były fotki -- najlepiej slajdy... Jego Eminencja życzył
    sobie 4 odcinków, zaś banki i poczta 4 odcinek uznawały za kosztowną
    fanaberię, więc obstawałem przy blankietach trzyodcinkowych, których
    dziesiątki tysięcy rozniosłem po: kościołach, bankach, pocztach,
    kościelnych księgarniach...

    - przygotowałem (z nudów, na uczelnianym komputerze
    i uczelnianej drukarce laserowej) blankiet
    - wydrukowałem (z pomocą innej osoby zatrudnionej na uczelni)
    lustrzane kalki jako matryce,
    - które zaniosłem do eksuczelnianej drukarni
    - i zapłaciłem za druk...

    Pojechałem do Lichenia, by uzyskać oficjalne pozwolenie na druk i kolportaż
    blankietów oraz fotki lub zezwolenie na poczynienie fotek makiety budowanej
    świątyni...

    Nie doszedłem też do porozumienia z innymi ludźmi, ale to nie było istotne,
    gdyż ominąłem te przeszkody. Chadzało o skład -- proponowałem gotowce, gdy
    tymczasem drukarze, obawiając się COVID-19 ;) itnp. zaraz, nie chcieli tego,
    co przygotowałem...

    Gdy nie doczołgałem się do porozumienia z Jego Wysokością Eugeniuszem
    Makulskim, przeredagowałem teksty i czekałem obalenia kustosza...
    Ww. osoba pomagająca mi przy lustrach na kalce wyjawiła ;) mi
    wówczas, że mogę nie doczekać się... ;)

    Jakież było moje zdumienie, gdy za sprawą pedała Biedronia dowiedziałem
    się, że pedał i pedofil Makulski spadł ze stolca tuż po ww. niedoczołganiu
    jako złodziej...

    -=-

    Drukarka, którą miałem do swej dyspozycji na uczelni, miała za mało
    RAMek, by drukować raster pod ręcznie wpisywane treści, dlatego część
    blankietów zaopatrzyłem w poziome kreski w miejscu rastra... Do drukarni
    przygotowałem raster... Tu ciekawostka -- raster miał defekt, którego
    przyczyn nie poznałem...

    Miało być tak:

    . . . . . . .
    . . . . . . .
    . . . . . . .
    . . . . . . .

    a wychodziło na drukarce jakoś tak:

    . . . . . . .
    . . . . . . .
    . . . . . . .
    . . . . . . .

    Dziś dokładnie tego nie pamiętam, ale pamiętam, że pierwsza
    linijka była jakoś źle przesunięta...

    Pamiętam też, że odebrane z drukarni blankiety liczyłem, aby
    wiedzieć, na ile byłem oszukiwany. :) Oczywiście nie liczyłem
    dziesiątków tysięcy blankietów, ale liczyłem setki czy tysiące
    i ważyłem, po czym ważyłem wszystko...

    Chyba nawet przyjąłem tłumaczenie typu: na wagę pasowało...
    Najwyraźniej farba mnie zmyliła... ;)

    papier ma 80 g/m^2
    całość waży ileś
    więc blankietów jest ileś

    Oczywiście drukarniowa maszyna drukarska miała stosowne liczniki
    a KAŻDY drukarz bez pudła na oko umie powiedzieć, ile ma przed
    sobą kartek, nie pudłując nawet o kilka procent..

    Współpracę z właścicielką drukarni (odkupiła drukarnię uczelnianą od uczelni)
    pamiętam jako bardzo dobrą a wyjaśnienia braku kilku ;) blankietów przyjąłem
    ze zrozumieniem, winiąc tych, którzy znając mnie, nie ostrzegli, że stać mnie
    na liczenie blankietu po blankiecie...

    Drukowałem tam kilka razy -- i za każdym razem byłem zadowolony i z obsługi,
    i z finalnej usługi.

    ZTCP około 7 tysięcy blankietów nie rozniosłem z uwagi na brak porozumienia...
    Wydrukowałem je tuż przed moją rozmową z EMakulskim... Natomiast tysiące
    drukowanych wcześniej rozniosłem i rozdałem...

    W niektórych bankach rozmawiałem o możliwości zaniechania pobierania opłat...
    ZTCP Poczta Polska była skłonna zaniechać, o ile poprosiłby oficjalnie kustosz
    lub ktoś oficjalnie w imieniu kustosza, nie ja -- osoba tutaj zupełnie postronna,
    o czym kustoszowi powiedziałem... Białostockie oddziały PKO bp (wówczas był to
    chyba jeszcze bank państwowy, nie Bank Polski) zgodziły się i na propagowanie
    u siebie blankietów dostarczanych przeze mnie, i na zaniechanie pobierania opłat,
    czego ślad umieściłem w stosownych miejscach blankietów przeznaczonych do tych
    oddziałów a także na części blankietów roznoszonych po kościołach czy
    kościelnych księgarniach w Białymstoku i poza Białymstokiem...

    -=-

    Kustosz Makulski chciał mi płacić gotówką -- dziś już wiem, że pojął błędnie
    me odwiedziny jako kryptoszantaż, gdy tymczasem nic nie wiedziałem o jego
    pedalskich wybrykach i NAPRAWDĘ przyjechałem tylko po to, by przygotować
    i rozpropagować (rozkolporterować?) blankiety po całej Polsce, za co nie
    chciałem od księdza Makulskiego forsy, bo... Gardziłem taką drobnicą pieniężną...

    -=-

    Tu dygresYja... Po jakimś czasie z PKO bp wszedłem na wojenną ścieżkę...
    Wytoczyłem armaty w postaci korespondencji z coraz to wyższymi szczeblami...
    A nawet zagroziłem rabunkiem bankowego mienia!!! Trudno zgadnąć, dlaczego
    rabunek zatrzymałem, choć przygotowałem i ukazałem praktyczne możliwości...

    Tak czy siak -- po jakimś czasie PKO bp (czy PKO BP SA) świadomie stanął
    w mej obronie, czego efektem jest moje przeżycie biologiczne...

    -=-

    Ja mam źle myśleć lub źle mówić albo źle pisać o bankach?
    Ja, Eneuel -- Królewski Elf, który tak wiele zawdzięczam bankom
    i tak mile wspominam różne banki od czasów, gdy jako kilkuletnie
    dziecko miałem konto w PeKaO SA, na które ktoś (nie wiem, kto,
    ale chyba ktoś z mej odległej rodziny, chyba z USA) przysyłał pieniądze?

    --