  • 41. Data: 2014-12-08 09:05:32
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 07/12/14 23:23, J.F. wrote:
    > Conrada, Kochanowskiego i Reymonta dwa razy ... czy nie ?

    Tak. BP ma adres Reymonta 1.

    --
    Alf/red/

  • 42. Data: 2014-12-08 09:29:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    Monday, December 8, 2014, 6:36:34 AM, you wrote:

    > Ok - uścislijmy - twierdzisz, ze na tym skrzyżowaniu skręcający w lewo
    > ma pierwszeństwo przed skręcającym w prawo (oczywiście jak działają
    > światła). To jeszcze raz się zapytam - jakim cudem masz PJ?

    Znowu pociąłeś, zamiast odpowiedzieć :( Przypominam:

    ===8<===
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Nie wiesz? To jakim cudem udaje ci się jeździć po mieście?

    Tniesz cytaty, bo niewygodne?

    > W przypadku jak obaj mają zielone, to pierwszeństwo ma skręcający w
    > prawo, przed skręcającym w lewo?

    Według jakiej zasady? Bo twierdziłeś, że nie według pierwszeństwa z
    prawej.
    ===8<===

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2014-12-08 16:17:16
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo ...
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Hello mk4,
    > Sunday, December 7, 2014, 9:41:37 PM, you wrote:
    >
    > A może wyjechałeś na ciemnozielonym i zanim dojechałeś do drugiej
    > jezdni, to ten z prawej zdążył już ruszyć. Albo był korek i światła
    > się zmieniły. A Ty będziesz twardo jechał na kolizję i nie ustąpisz
    > pierwszeństwa?

    Jeżeli tak będzie jechał to może podpaść pod art.3.1 PoRD.

    > Właśnie widzę. Na skomplikowanych skrzyżowaniach po to dostawia się
    > znaki, żeby w ciężkim ruchu kierowcy wiedzieli, jak się zachować, gdy
    > już nie widzą sygnalizatora a na kierunku poprzecznym jest ruch.

    Dostawianie znaków nic nie da, bo światła mają pierwszeństwo, art.5.3. PoRD.

    > Na razie nie muszę - nie mam problemu z rozumieniem znaków drogowych.
    > RoMan

    Ale masz problem z rozumieniem co jest wazniejsze :
    sygnalizacja swietlna, czy znaki.

  • 44. Data: 2014-12-08 16:43:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-08 09:29, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Znowu pociąłeś, zamiast odpowiedzieć :( Przypominam:
    >
    > ===8<===
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No więc odpowiadam - jak masz zielone światło, to masz pierwszeństwo
    przed tymi co mają czerwone bądź skręcają w lewo przecinając twoją
    drogę. I zasada prawej ręki nic do tego nie ma.

    > Według jakiej zasady? Bo twierdziłeś, że nie według pierwszeństwa z
    > prawej.

    "Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, _a_jeżeli_skręca_w_lewo_ -- także
    jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost_lub_skręcającemu_w_prawo."

    Dotarło - to to teraz przyznaj, że pisałeś, że skręcający w lewo ma
    pierwszeństwo przed skręcającym w prawo.

    Shrek.

  • 45. Data: 2014-12-08 16:44:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jankol,

    [...]

    > Ale masz problem z rozumieniem co jest wazniejsze :
    > sygnalizacja swietlna, czy znaki.

    Ale załapałeś, że w sprawie, o której toczy się dyskusja obaj mają
    zielone? I trochę mądrzejsi od nas też mają problem z jednoznacznym
    rozstrzygnięciem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 46. Data: 2014-12-08 17:05:20
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Obaj mają zielone. I jaka zasada obowiązuje po światłach?
    > RoMan

    Na skrzyżowaniu z sygnalizatorami S-1 o pierwszeństwie decyduje art.25.1 PoRD,
    czyli tzw. prawa strona, lub prawa ręka.
    Art. 5.3 uniewaznia znaki pierwszenstwa, gdy działają S-1.

  • 47. Data: 2014-12-08 17:05:35
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > PoRD wyraźnie mówi, policjant(czy inny
    > uprawniony)-sygnalizator-znaki-zasady ogólne.
    >
    > Shrek.

    Zagalopowałeś się. PoRD tak nie mówi.
    Przeczytaj uważnie art. 5 PoRD.

  • 48. Data: 2014-12-08 17:05:50
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Światła są wcześniej i zezwalają na wjazd za sygnalizator. Nie
    > regulują pierwszeństwa już dalej.
    > RoMan

    Dalej to stosujesz się do art. 25.1 PoRD.
    czyli tzw. prawa strona, lub prawa ręka.

  • 49. Data: 2014-12-08 17:06:06
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > albo na wymuszenie stłuczki (za co powinni przybijać za jaja do słupów).
    > Shrek.

    Ten kto szuka stłuczki to może być też winny z powodu art.3.1.

  • 50. Data: 2014-12-08 17:06:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-08 16:44, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale załapałeś, że w sprawie, o której toczy się dyskusja obaj mają
    > zielone?

    Nie - nie o to, tą sytuację jednoznacznie określona przez art 25.

    > I trochę mądrzejsi od nas też mają problem z jednoznacznym
    > rozstrzygnięciem.

    Widać trochę inaczej mądrzy, skoro nie rozumieją nadrzędności
    sygnalizacji w stosunku do A-7. Argument, że A7 stoi za sygnalizatorem
    jest z dupy wzięty i nawet nie warto się nad nim specjalnie pochylać.

    Jak jakiś policjant ma wątpliwości, to znaczy że jednak dowcipy o
    inteligencji milicjantów zawierają ziarno prawdy.

    I należy go wysłać na szkolenie, zanim publicznie będzie deprecjonował
    własną formację. A potem wysłać na skrzyżowanie w celu kierowania
    ruchem. Żeby nie było wątpliwości co do nadrzędności sygnałów na odcinku
    sygnalizator-policjant należy go powiesić na tym samym słupku co
    sygnalizator - ino nie za szyję, bo jeszcze zacznie machać bez ładu i
    składu i nieszczęście gotowe:P

    Shrek.