  • 11. Data: 2023-07-23 01:26:43
    Temat: Re: Ktoś coś mówił o rzeczach niemozliwych?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 22.07.2023 o 22:51, ptoki (ptoki) pisze:
    >
    > To szlifowanie wałków mi umknęło. To faktycznie jest jakaś paranoja. Ja
    > myślałem, że oni to czyszczą i składają na nowo. Bo tak się robiło.
    > Przeszlifowanie wałków usunie warstwę utwardzoną, a dodatkowo spowoduje
    > utratę kształtu.

    Trochę tych filmików tam jest, a i twórców podobnych też sporo. Fajnie
    się to nawet ogląda, ale w końcu pojawia się to pytanie, ile to
    wszystko pochodzi i jak będzie wyglądało to chodzenia. O tu np. koledzy
    tych wcześniejszych: https://youtu.be/54qzJP85Us4

    Mnie to w sumie najbardziej zadziwia odlewanie. Jakie to im ładne
    wychodzą odlewy, bez żadnych porów i dziur.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2023-07-23 08:51:26
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Jak obejrzałeś jeden taki film to net podrzuca następne. Zobaczysz cos czego nie da
    sie wyobrazić w realu w Europie.

    Mnie ciekawi dlaczego oni wszystkie manualne czynności robią *na ziemi*.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 13. Data: 2023-07-23 22:39:21
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    niedziela, 23 lipca 2023 o 01:26:46 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Mnie to w sumie najbardziej zadziwia odlewanie. Jakie to im ładne
    > wychodzą odlewy, bez żadnych porów i dziur.

    Hindusi mają starą tradycję metalurgiczną.
    W V wieku wykonali nierdzewną żelazną kolumnę (7,21m), która stoi do dzisiaj.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBelazna_Kolumna#N
    aukowe_analizy

  • 14. Data: 2023-07-23 23:28:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mnie to w sumie najbardziej zadziwia odlewanie. Jakie to im ładne
    > wychodzą odlewy, bez żadnych porów i dziur.

    Lata praktyki i odpowiednie klapki.
    https://youtu.be/54qzJP85Us4?t=46

  • 15. Data: 2023-07-23 23:43:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.07.2023 o 23:28, nadir pisze:
    > odpowiednie klapki.

    Normalnie na bosaka, ale u tych widocznie BHP-owiec zawitał, czy też PIP.

    Robert

  • 16. Data: 2023-07-24 12:23:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Tomasik napisał:

    > Faktem jest, że na wykorzystanie trocin nie wpadłem, ale to nie znaczy,
    > że to jest złe.

    Trociny od lat mają wielorakie zastosowanie w mechanice. Za czasów PRL,
    gdy przygotowywano samochód do sprzedaży na giełdzie, sypano trociny
    do skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego. Bardzo cichutko potem
    pracowały przekładnie i łożyska. Można powiedzieć, że nówka nieśmigana.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2023-07-24 13:26:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Za czasów PRL,
    > gdy przygotowywano samochód do sprzedaży na giełdzie, sypano trociny
    > do skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego. Bardzo cichutko potem
    > pracowały przekładnie i łożyska.

    A piasek do hamulców bębnowych.

    Robert

  • 18. Data: 2023-07-25 01:50:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-23, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Hindusi mają starą tradycję metalurgiczną.
    > W V wieku wykonali nierdzewną żelazną kolumnę (7,21m), która stoi do dzisiaj.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBelazna_Kolumna#N
    aukowe_analizy

    No nawet jestem świadom. Ale czy na pewno bez porów i dziur? :)

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2023-07-25 01:51:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-23, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Lata praktyki i odpowiednie klapki.
    > https://youtu.be/54qzJP85Us4?t=46

    No faktycznie, te klapki. Nie zwróciłem uwagi.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2023-07-25 11:23:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jul 2023 17:17:08 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
    > Całkowicie się z tobą zgadzam ( z koniem kopał się nie będę) ze metoda naprawy
    rolek w przyrządzie zrobionym z kijka jest uznawana za największych producentów
    łozysk za własciwa i zalecana. Nudzi ci sie onuco?

    W zasadzie masz rację. Ale zobacz to
    https://www.youtube.com/watch?v=IL031aSTSuI

    A potem przewin do 19 minuty ... ciekawe, podróbka, czy jak kupujesz w
    Polsce, to czy pochodzą z tego warsztatu ...

    Swoją drogą youtube pelny takich filmow z Pakistanu ... żałować, czy
    pozazdroscic umiejętnosci?

    J.