  • 1. Data: 2010-01-02 09:35:56
    Temat: Re: Kupno Subaru Impreza
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    > Jeśli byś reflektował - miałbym dla Ciebie salonowe Audi S3 1.8T 225KM
    > quattro, 2001 rok, 140 tys przebiegu, bez wypadków, cena 26 tysięcy. To
    > chyba rozsądniejszy pomysł niż Impreza ;) Więcej na priv.
    >
    > Jurand.

    Rozsądniejsza? Zawias w Audi nie lubi polskich dróg. Zobacz sobie, ile
    kosztuje komplet wahaczy na przód... w przypadku quattro dochodzi
    jeszcze komplet na tył. Poza tym nigdy rzędowa czwórka nie zagada jak
    bokser z nierownymi kolektorami... a bulgotu Subaru nie podrobi żaden
    tuningowy wydech.

    Obecnie jeżdzę Audi A4, a przesiadłem się do niej z Subaru Imprezy.
    Cóż... rozsądek górą, ale serce rwie do japończyka. Jeszcze wrócę do
    Subaru...

  • 2. Data: 2010-01-02 11:39:19
    Od: Adam Franik <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 02 Jan 2010 09:35:56 +0100, mateoos napisał(a):

    > Rozsądniejsza? Zawias w Audi nie lubi polskich dróg. Zobacz sobie, ile
    > kosztuje komplet wahaczy na przód...

    Przód - 400zł. Widziałeś kiedyś zawieszenie w A3/S3?

    --
    pozdrawiam,
    Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

  • 3. Data: 2010-01-02 13:11:09
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "mateoos" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozsądek górą, ale serce rwie do japończyka. Jeszcze wrócę do Subaru...

    Blablabla pieprzenie kotka.
    Jesteś pewien, że zawieszenie A3 jest droższe niż w Imprezie, bo to
    sprawdziłeś, czy tylko tak sobie stukasz w klawisze, bo Ci się nudzi? Czy w
    przypadku Subaru Imprezy nie masz zawieszenia z tyłu (skoro w przypadku Audi
    quattro mówimy o występowaniu wahaczy z tyłu...)? Wali mnie, jak zagada
    rzędowa czworka, a jak boxer, bo w praktyce tą rzędową czwórką objedziesz
    tego boxera, nie mówiąc o tym, że ta rzędowa czwórka spali ci 25% mniej
    paliwa. A mechanik, jak ją zobaczy, to nie będzie sobie otwierał żył.
    Skoro ta Impreza była taka zajebista i tania w eksploatacji, to dlaczego się
    przesiadłeś na A4?

    Jurand.

  • 4. Data: 2010-01-02 14:04:15
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-01-02 09:35:56 +0100, mateoos <m...@w...pl> said:

    > Rozsądniejsza? Zawias w Audi nie lubi polskich dróg. Zobacz sobie, ile
    > kosztuje komplet wahaczy na przód...(...)

    > Obecnie jeżdzę Audi A4, a przesiadłem się do niej z Subaru Imprezy.
    > Cóż... rozsądek górą

    To w końcu wybór audi jest rozsądny, jak napisałeś później, czy jest
    nierozsądny, jak napisałeś wcześniej?

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2010-01-02 15:12:40
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    > Przód - 400zł. Widziałeś kiedyś zawieszenie w A3/S3?

    Tylko że ten zestaw za 400 zł wystarczy na trzy miesiące. Zawieszenie
    widziałem.

  • 6. Data: 2010-01-02 16:05:08
    Od: Adam Franik <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 02 Jan 2010 15:12:40 +0100, mateoos napisał(a):

    > Tylko że ten zestaw za 400 zł wystarczy na trzy miesiące. Zawieszenie
    > widziałem.

    Nooo, jak tobie nowe wahacze starczaja na 3 miesiące to ja nie mam pytań.
    Zastanów sie, czy problem jest z drogami, czy z kierowcą.

  • 7. Data: 2010-01-02 16:21:50
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    > Blablabla pieprzenie kotka.
    > Jesteś pewien, że zawieszenie A3 jest droższe niż w Imprezie, bo to
    > sprawdziłeś, czy tylko tak sobie stukasz w klawisze, bo Ci się nudzi?

    Sprawdziłem. Zresztą... sprawdź, ile kasy musi wydać na zawieszenie
    posiadacz Audi z wielowahaczówką, a później zapytaj, ile na zawias
    wydaje użytkownik Subaru.

    > w praktyce tą rzędową czwórką objedziesz tego boxera

    Tu możnaby polemizować... Wystarczy, jak kierowca jest słabiak i nie
    porafi koników wykorzystać.

    > A mechanik, jak ją zobaczy, to nie będzie sobie otwierał żył.

    Słaby mechanik rzeczywiście otworzy sobie żyły, ale na szczęście słabi
    mechanicy niezbyt często widzą takie samochody. Posiadacze Subaru raczej
    nie oddają swoich samochodów przypadkowym mechanikom, którzy gotowi są
    otworzyć sobie żyły, jak zobaczą coś bardziej skomplikowanego niż
    rzędowa czwórka.

    > Skoro ta Impreza była taka zajebista i tania w eksploatacji, to dlaczego się
    > przesiadłeś na A4?

    Głównie z powodu kaprysu, mam ochotę pojeździć klekotem z automatem i
    uwolnić się od LPG. Poza tym docelowo to będzie samochód żony, a ja za
    jakiś czas kupię sobie coś do zabawy - np. stare Legacy Turbo.

  • 8. Data: 2010-01-02 16:25:31
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    > Nooo, jak tobie nowe wahacze starczaja na 3 miesiące to ja nie mam pytań.
    > Zastanów sie, czy problem jest z drogami, czy z kierowcą.

    Problem tkwi w niskiej jakości zamiennikach, fatalnych drogach i braku
    umiejętności u kierowców w zakresie omijania największych dziur.
    Osobiście jeszcze nie zdążyłem rozwalić zawiasu w trzy miesiące.

    Co nie zmienia faktu, że tak samo lub ostrzej eksploatowana Impreza po
    prostu wytrzyma więcej...

  • 9. Data: 2010-01-02 17:06:07
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Sprawdziłem. Zresztą... sprawdź, ile kasy musi wydać na zawieszenie
    > posiadacz Audi z wielowahaczówką, a później zapytaj, ile na zawias wydaje
    > użytkownik Subaru.

    Mój drogi - kompletny wahacz do A3, NAJTAŃSZY zamiennik, kupię za nie więcej
    jak 140 PLN.
    Poszczególne tulejki są po parędziesiąt złotych. Do wyboru części od
    conajmniej 4 różnych producentów.
    A3 NIE MA wielowahacza z przodu, więc nic nie sprawdzałeś, bo byś to
    wiedział.

    > Tu możnaby polemizować... Wystarczy, jak kierowca jest słabiak i nie
    > porafi koników wykorzystać.

    No tak, a jakby za kierownicą S3 posadzić niewidomego, to się rozbije na
    drzewie.

> [...]
    > nie oddają swoich samochodów przypadkowym mechanikom, którzy gotowi są
    > otworzyć sobie żyły, jak zobaczą coś bardziej skomplikowanego niż rzędowa

    Silnik 1.8T jest jednostką, która była montowana w bardzo wielu modelach
    koncernu VW/Audi. Dlatego masz tak na oko 5x większą szansę na znalezienie
    rozsądnego mechanika, który Ci go zdiagnozuje, niż w przypadku Imprezy. To
    raz.
    Dwa - wszelkiego rodzaju czynności eksploatacyjne są w przypadku Imprezy
    droższe.
    Trzy - Imprezy najczęściej kupowane są do wyżywania się na nich przez
    młodych "rajdowców". Trafienie 10-letniej, nie zamęczonej sztuki, biorąc pod
    uwagę niewielką podaż tych samochodów, nie jest najłatwiejszym zadaniem pod
    słońcem.
    Cztery - do A3-ki masz od groma i trochę części używanych - jakby nagle się
    okazało, że coś powie papa.

    > Głównie z powodu kaprysu, mam ochotę pojeździć klekotem z automatem i
    > uwolnić się od LPG. Poza tym docelowo to będzie samochód żony, a ja za
    > jakiś czas kupię sobie coś do zabawy - np. stare Legacy Turbo.

    Jasne, kaprysy srysy. Impreza turbo z LPG - proszę Cię...

    Jurand.

  • 10. Data: 2010-01-02 17:07:45
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Problem tkwi w niskiej jakości zamiennikach, fatalnych drogach i braku
    > umiejętności u kierowców w zakresie omijania największych dziur. Osobiście
    > jeszcze nie zdążyłem rozwalić zawiasu w trzy miesiące.

    Tak, bo do Subaru zamienniki są zawsze najwyższej jakości. Taki ukłon
    producentów zamienników w kierunku właścicieli tych samochodów.
    Jak się produkuje część do Subaru na linii produkcyjnej, to jest 3-krotnie
    ostrzejsza kontrola jakości.

    > Co nie zmienia faktu, że tak samo lub ostrzej eksploatowana Impreza po
    > prostu wytrzyma więcej...

    Jasne, za to jak się zepsuje, to będziesz ją mógł zepchnąć do Wisły. Będzie
    taniej, niż to naprawiać.

    Jurand.