  • Data: 2016-12-09 16:02:48
    Temat: Re: LPF sterowany cyfrowo - prośba o sprawdzenie schematu
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:584a81cb$0$639$65785112@news.neostrada.pl...

    > ferroelektrykowe, ale istnieją też przewlekane ferroelektrykowe. Ich
    > pojemność zależy od napięcia, i to będzie powodowało zniekształcenia. W

    Pomyślałem sobie, że można by to wykorzystać do celowej zmiany parametrów
    obwodu zgodnie z życzeniem, np do przestrajania generatorów, zmiany stałej
    czasowej, itd, sterując napięciem, co w dzisiejszych czasach cvhyba trudne
    nie jest? Myślałem też, że skoro jest zależność napięcie-pojemność,
    wykorzystać fakt, aby np. modyfikować przebieg sygnału, samym sygnałem, co
    np. pozwoliło by na powielanie częstotliwości, lub, np. w elektronice
    estradowej, modyfikację brzmienia instrumentu, gdzie np. gitara, kiedyś
    zniekształcana na lampiaku, dziś była by zniekształcana na "kondensatoraku",
    jestem ciekaw skutków takiego "twórczego" podejścia do techniki, jak by taki
    wzmak brzmiał? Skoro umiemy już dostrajać napięciem obwody indukcyjne, jak
    transduktory, czy wręcz, wprost cewki wywołując nasycanie ich rdzeni, skoro
    umiemy zmieniać pojemność polaryzując zaporowo diodę określonym napięciem,
    to może w miejsce diody dać takiego kondziołka, to też mu pojemność chyba
    maleje ze wzrostem napięcia? Za dnia może sobie sprokuruję jakiegoś gienia i
    zobaczę, czy da się go tak przestrajać napięciem? Wykorzystajmy wadę
    elementu, jak już jest...?
    Co Wy na to?

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.