  • Data: 2018-05-23 22:56:22
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-23 o 09:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie -
    > od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc
    > katalizatora.
    Robili to amerykanie
    "Za emisję toksyn powietrza (ang. Air Toxics Emissions) uważa się w USA
    emisje tych
    zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie
    zdrowie. Sporządzona
    przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska)
    lista czterech
    najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
    o Benzen;
    o 1,3 Butadien;
    o Formaldehyd;
    o Aldehyd octowy; "
    jak widać podeszli do tematu kompleksowo.

    "Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District
    wyników
    badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby
    nowotworowe
    spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka
    zachorowania na tę
    chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3
    butadien, w 7 %
    benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede
    wszystkim ze źródeł
    stacjonarnych). W świetle tych badańw zupełnie inny sposób należy
    patrzeć na silnik o
    zapłonie iskrowym zasilany CNG. Brak emisji cząstek stałych i sadzy w
    spalinach oraz
    mniejsza blisko dwudziestokrotnie emisja butadienu i benzenu czynią ten
    rodzaj silnika
    naprawdę,,czystym".

    Okazuje się że problemem są weglowodory nienasycone które powstają z
    benzyny i oleju a w gazach ich prawie nie ma, są silnie toksyczne przez
    to że sie rozpuszczają w wodzie i są łatwo wchłaniane w przeciwieństwie
    do nasyconych, które też trują ale się ciężko wchłaniają.

    > Az tak bardzo zaskakujace to nie jest - LPG prosty weglowodor, zeby tam
    > cos rakotworczego powstalo, musi zajsc ambitna synteza
    > (ha ha - sprawdzic ile tego nawaniacza).
    >
    > Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
    "Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
    benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi
    w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z
    dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek
    toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu
    znacznie poprawia wskaźnik CURE. "

    > No i elelektryka - jak go liczyli ...
    Tego nie piszą.

    --