  • Data: 2018-05-24 00:35:58
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 23 May 2018 22:56:22 +0200, Janusz napisał(a):

> [...]
    > emisje tych
    > zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie
    > zdrowie. Sporządzona
    > przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska)
    > lista czterech
    > najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
    > o Benzen;
    > o 1,3 Butadien;
    > o Formaldehyd;
    > o Aldehyd octowy; "
    > jak widać podeszli do tematu kompleksowo.
    > "Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District

    [5] to MATES 2 z ~1998.

    trzeba by sprawdzic w wersji 4 lub 5
    http://www.aqmd.gov/home/air-quality/air-quality-stu
    dies/health-studies

    w 98 to chyba jeszcze troche gaznikowcow jezdzilo.

    > badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby
    > nowotworowe
    > spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka
    > zachorowania na tę
    > chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3
    > butadien, w 7 %
    > benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede
    > wszystkim ze źródeł
    > stacjonarnych).

    A oni tam maja takie ciezarowki
    https://www.youtube.com/watch?v=ZdDxjge5hmY

    Benzyna tez potrafi ?
    https://www.youtube.com/watch?v=CaDqgtFAC40
    https://www.youtube.com/watch?v=MFpkfB0eGGs

    > "Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
    > benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi
    > w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z
    > dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek
    > toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu
    > znacznie poprawia wskaźnik CURE. "

    Taaa, a mialo byc czysciej.

    > Tego nie piszą.

    emisja z komina elektrowni weglowej, czy atomowej ?

    J.