  • Data: 2019-03-13 21:35:35
    Temat: Re: LPG zapach spalin
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-13 o 20:57, Shrek pisze:

    > Bardziej mi chodziło o to skąd ECU wie, że to wogóle dobrze działa,
    > skoro przez większość zakresu chodzi w OC.

    Czytaj niżej.

    > No właśnie zastanawiam się jak to ma działać na PB w tak krótkim CL.
    >

    > Shrek

    Bardzo prosto, sterownik przy zakresie podciśnienia i lekkim
    nadciśnieniu kontroluje szczelność kolektora ssącego i porównuje odczyt
    MAF vs MAP (ma do tego odpowiednie mapy) jeśli mu się wszystko zgadza
    czyli STFT +-5%, przepływ odczytany z MAF i ten przekalkulowany z
    czujnika ciśnienia też wynosi +-5% to po co ma jechać jak głupi w CL
    przy dużym booscie i smalić tłoki? Jeśli zobaczy że korekta paliwa
    ucieka, przepływ nie odpowiada oczekiwanemu to wchodzi w tryb awaryjny i
    jedzie w basebooscie i permanentnym CL.

    Przy pełnym ogniu sterownik pomimo iż jedzie już w OL nadal kontroluje
    stosunek MAF/MAP i w razie zbyt dużych rozjazdów może zarządzić tryb
    awaryjny i błąd korelacji przepływu/nieszczelności dolotu itd.

    Są też sterowniki które używają sondy szerokopasmowej, wówczas mogą
    korzystać z niej w całym zakresie dobierając skład mieszanki bardzo
    precyzyjnie, sterownik ma mapę zadanego współczynnika lambda który musi
    wykonać.

    Lewis