    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie (?) baterii alkalicznej
    Date: Sat, 17 Aug 2019 11:24:52 +0200

    On Fri, 16 Aug 2019 17:05:28 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Następnym razem nie ładuj tylko wyjmij je i zamontuj ponownie.
    > Może producent ubzdurał sobie, żeby użytkownik wymieniał baterie co
    > dwa
    > lata, nawet jeśli nie są zużyte.

    To pikuś. Mam urządzenie bateryjne, zawierające timer z
    zaprogramowanym czasem, całkowite rozładowanie baterii powoduje
    utratę ustawień. Urządzenie ma wskaźnik low bat. Gdy długo
    pozostanie w trybie low bat urządzenie przechodzi w stan w którym
    dezaktywuje swoje funkcje migając zegarem i znakiem low bat.
    Czas między trybem pierwszego ostrzeżenia a tego 'twardego" to kilka
    dni. Oprócz tego urządzenie ma spory kondensator potrzymujacy, bo
    podczas wymiany baterii potrafi "trzymać" zegar ok 10s zanim LCD
    zgaśnie.
    Wydawałoby się, że to wystarczający czas by zdążyć wymienić baterię
    na nowe.
    Ale nie. Nie ma tak pięknie. Jak wejdzie w tryb low bat to nie ma z
    niego powrotu, nawet gdy szybko wymieni się baterie. Na nowych i tak
    przejdzie w stan blokady wyświetlając cały czas "low bat", z tą
    różnicą że teraz bardzo wyraźnie i kontrastowo.
    Jedyny sposób na obejście tego to całkowite wyjęcie starych,
    poczekanie te kilkanaście sekund aż LCD całkowicie padnie po czym
    ponowne uruchomienie z nowymi. Oczywiście wprowadzanie ustawień od
    nowa. Jakim trzeba być idiotą by takie coś wymyśleć i wprowadzić na
    rynek w dziesiątkach tysięcy??

    --
    Marek