  • Data: 2017-07-26 12:14:16
    Temat: Re: Ładowanie lapusia
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-25 o 13:38, jedrek pisze:
    > "ąćęłńóśźż" news:ol2c8a$v5t$2@node2.news.atman.pl
    >
    > W wyniku tego, że większość dostępnych na rynku zasilaczy impulsowych to
    > złom.
    > Czy to do zasilania laptotów, nawigacji czy taśm ledowych, itp. 90% złom!

    Robiłeś statystykę?

    > Producentom krzakom zasypujących rynek złomem (nawet firmowe zasilacze
    > asus też tak gówniano są wykonane) żal d... ściska wstawić szeregowo na

    Asus i "firmowe" - no cóż, mam inne zdanie ;)
    Mam karton z asusowymi laptopami, nie nadającymi się do naprawy. Klienci
    nawet nie chcą tego czegoś odbierać.
    Ale faktem jest, że Asus stara się, i niektóre serie, zwłaszcza
    gamingowe, miewają naprawdę dobre parametry.

    > linii zasilania 230V~ termistor rozruchowy, który eliminuje tą spawarkę
    > przy włączaniu wtyczki do gniazdka.

    Czy Ty aby na pewno wiesz, co to jest termistor i w jakich aplikacjach
    się go używa?

    > Termistor taki to koszt w detalu 1-2zł i zasilacz nie przeżywa stresu
    > rozruchowego, gdzie w ułamku sekundy walą prądy po kilkadziesiąt jak
    > nie set amperów ładujące główny kondensator elektrolityczny do 310V i

    Gdzie ty w małych zasilaczach widziałeś takie elektrolity?
    I co znaczy "główny"?

    > spawarka na gniazdku gotowa gdy brak takowego termistora. Kiedyś piękne

    Raczej rezystor, sporo zresztą razy tańszy od termistora.

    > niklowane końcówki wtyczki sieciowej po kilku miesiącach całe osmolone
    > od tych pieprzonych małych "piorunków".

    A po co wypinać co chwilę zasilacz?

    --
    Pozdrawiam.