  • 1. Data: 2017-07-22 23:50:20
    Temat: Ładowanie lapusia
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Witam,
    Czy lepiej zasilacz najpierw podpiąć do lapusia czy do prądu?
    A czy mozna wysadzić lapusia źle wpinając kabel zasilający?

  • 2. Data: 2017-07-23 13:32:04
    Temat: Re: Ładowanie lapusia
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Do prądu.
    W chwili podłączania 230 VAC może nastąpic impuls na wyjściu DC.

    -----

  • 3. Data: 2017-07-23 15:19:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Smok Eustachy pisze tak:

    > Witam,
    > Czy lepiej zasilacz najpierw podpiąć do lapusia czy do prądu?

    Instrukcje podają, że najpierw podłącza się obciążenie do zasilacza
    czyli w tym przypadku laptop a potem 230v.

    Ale ludzie i tak robią na odwrót, mają podłączone zasilacze gdzieś pod
    biurkiem, za szafą i nie chce im się schylać. Wypinają i wpinają tylko
    wtyczkę przy laptopie.

    Przy wetknięciu następuje udarowe obciążenie ładowaniem
    przy wypięciu odbicie rozprężenie jak uwolniona sprężyna. Szkodzi to
    głównie zasilaczowi a nie lapusiowi ;)

    Wypinanie wpinanie 230v to jak zwykłe wyłączenie prądu przez
    elektrownię. Zasilacz jest na to zaprojektowany.

    > A czy mozna wysadzić lapusia źle wpinając kabel zasilający?

    raczej ciężko :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2017-07-23 16:37:28
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nigdy nie zauważyłem iskry na wtyczce DC do lapka, a wtyczka AC wtykana do gniazdka
    iskrzy...

    -----

  • 5. Data: 2017-07-23 16:39:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@l...net

    > Wypinanie wpinanie 230v to jak zwykłe wyłączenie prądu przez
    > elektrownię. Zasilacz jest na to zaprojektowany.

    Pomiędzy elektrownią a Tobą jest masa pośredników -- nie tylko
    finansowych. ;)

    > raczej ciężko :)

    Co najwyżej akumulator? ;)

    -=-

    IMO czasy delikatności użytkowej minęły bezpowrotnie -- ludzie
    nie kupią szmelcu psującego się z byle powodu. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 6. Data: 2017-07-23 23:22:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Co najwyżej akumulator? ;)

    Jak sobie to pan wyobraża? "źle wpinając kabel zasilający" ;)

    Nie da się źle wpiąć kabla.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2017-07-24 11:14:02
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-07-23 o 23:22, PiteR pisze:

    > Nie da się źle wpiąć kabla.

    Silny da radę.
    Na przykład wciskając wtyczkę zasilacza do portu USB lub
    HDMI.

    ---
    Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie
    AVG.
    http://www.avg.com

  • 8. Data: 2017-07-24 11:36:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Najłatwiej wchodzi do PS/2 ;-)

    -----

  • 9. Data: 2017-07-24 13:02:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-23 o 16:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nigdy nie zauważyłem iskry na wtyczce DC do lapka, a wtyczka AC wtykana do gniazdka
    iskrzy...

    Zapomniałeś o napięciu i o istnieniu kondensatorów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2017-07-24 13:16:11
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W dajmy na to samochodzie nie masz ani "napięcia" przy 12 voltach, ani kondensatorów
    - a iskrzy.
    IMHO w lapkach jest "miękki start" ładowania po stronie DC (szczególnie jeśli jest
    trzeci pin kontrolny/sterujący), ale oczywiście mogą byc różne modele.

    -----