eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć? › Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka
    możliwosć?
    Date: Fri, 10 Nov 2017 15:39:20 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ou4h78$4n2$1$gof@news.chmurka.net>
    References: <f...@g...com>
    <ou1j8v$s0$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <ou23go$6pk$1$opajak@news.chmurka.net>
    <ou25s6$7m9$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <9...@g...com>
    <ou42pv$v1r$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 10 Nov 2017 15:39:20 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="4834";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.4.1-20161224 ("Daill") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:8BZEoEJxuIkoziIDPjylbQaOYik=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:725897
    [ ukryj nagłówki ]

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Regulator na wejście dostaje impulsy z magneta a na wyjściu spodziewa
    > się jakiegoś w miarę stałego napięcia z akumulatora.

    Może się spodziewać, ale te regulatory, które widziałem, nie potrzebowały
    napięcia z akumulatora, żeby wytworzyć własne. Co innego alternator taki
    jak np. w samochodzie, z uzwojeniem wzbudzenia, ale tu generator jest
    wzbudzany kołem magnesowym.

    > Strzelam, że minimum to będzie jakiś 5000uF, ale przypuszczam, że przyda
    > się więcej.

    Myślę, że dużo więcej - zwróć uwagę na schemat podłączenia regulatora.
    Tam jest wspólna masa wejścia i wyjścia, więc - o ile nie ma tam czegoś
    bardziej wydumanego, typu przetwornica impulsowa - musi być prostowanie
    jednopołówkowe, czyli cykl pracy na kondensatorze wydłuża się bardzo
    znacząco.

    Podejrzewam że regulator to odmiana regulatora tyrystorowego ze
    stabilizacją diodą Zenera.

    > można się pozbyć tej wtyczki zyskując większą pewność kontaktu bo te
    > samochodowe to według mnie porażka, no ale to konsekwencja wykorzystania
    > gniazda zapalniczki.

    To prawda - wtyczki zapalniczkowe nie lubią wibracji. Pytanie ile jest
    wibracji w motolotni i - co ważniejsze - gdzie będzie się to połączenie
    znajdowało i czy autor będzie miał możliwość w razie czego docisnąć
    poluzowaną wtyczkę (dosłownie) w locie. Jeśli nie, to polutowałbym to na
    sztywno.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: