eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŁadowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG › Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: robot <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Date: Mon, 19 Feb 2018 12:17:37 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 16
    Message-ID: <p6eboh$9f$1@node1.news.atman.pl>
    References: <5a8812bb$0$583$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 82.139.185.195
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1519039057 303 82.139.185.195 (19 Feb 2018 11:17:37 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Feb 2018 11:17:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <5a8812bb$0$583$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625142
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-02-17 o 12:32, T. pisze:
    > Można sobie podładować, ale nie u konkurencji :-)
    >
    > Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i szybciej zajmować
    rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny niechętnie dzieliły się wiedzą -
    każdy pracował dla siebie. Mamy więc Teslę, która rozwija własną sieć szybkich
    ładowarek, standard CHAdeMO, z którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo
    Charging System, czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym
    światem są Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.
    >
    > Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia ładowania i
    protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu - w systemie CHAdoMO
    ładowarka dogaduje się z samochodem w języku, jakim porozumiewają się między sobą
    poszczególne urządzenia w samochodzie, a w systemie CCS w języku sieci
    energetycznych. Dlatego nie można nawet przygotować jakiejś przejściówki, która
    pozwoliłaby samochód dostosowany do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i
    odwrotnie. Tesla, która także postawiła na protokół CAN, czyli język części
    samochodowych, oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę pozwalającą im korzystać z
    ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to już nie działa - firma nie oferuje żadnego
    adaptera, który właścicielom elektrycznych Nissanów, Mitsubishi czy Kia skorzystać z
    szybkich ładowarek Tesli.
    >
    > Więcej:
    >
    > https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
    3118874172
    >
    Eeee.
    To jeszcze mały burdel.
    Zresztą na razie bez znaczenia, bo elektryczne samochody są bez znaczenia w
    transporcie ludności.
    Burdel to pewnie będzie gdy elektryczne samochody zdobędą jakiś liczący się udział
    procentowy w transporcie.
    Kiedy to nastąpi. Na razie nikt nie wie. Może nigdy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: