-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: robot <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Date: Mon, 19 Feb 2018 12:17:37 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 16
Message-ID: <p6eboh$9f$1@node1.news.atman.pl>
References: <5a8812bb$0$583$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 82.139.185.195
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1519039057 303 82.139.185.195 (19 Feb 2018 11:17:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Feb 2018 11:17:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <5a8812bb$0$583$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625142
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-02-17 o 12:32, T. pisze:
> Można sobie podładować, ale nie u konkurencji :-)
>
> Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i szybciej zajmować
rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny niechętnie dzieliły się wiedzą -
każdy pracował dla siebie. Mamy więc Teslę, która rozwija własną sieć szybkich
ładowarek, standard CHAdeMO, z którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo
Charging System, czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym
światem są Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.
>
> Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia ładowania i
protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu - w systemie CHAdoMO
ładowarka dogaduje się z samochodem w języku, jakim porozumiewają się między sobą
poszczególne urządzenia w samochodzie, a w systemie CCS w języku sieci
energetycznych. Dlatego nie można nawet przygotować jakiejś przejściówki, która
pozwoliłaby samochód dostosowany do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i
odwrotnie. Tesla, która także postawiła na protokół CAN, czyli język części
samochodowych, oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę pozwalającą im korzystać z
ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to już nie działa - firma nie oferuje żadnego
adaptera, który właścicielom elektrycznych Nissanów, Mitsubishi czy Kia skorzystać z
szybkich ładowarek Tesli.
>
> Więcej:
>
> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
3118874172
>
Eeee.
To jeszcze mały burdel.
Zresztą na razie bez znaczenia, bo elektryczne samochody są bez znaczenia w
transporcie ludności.
Burdel to pewnie będzie gdy elektryczne samochody zdobędą jakiś liczący się udział
procentowy w transporcie.
Kiedy to nastąpi. Na razie nikt nie wie. Może nigdy.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.18 13:04 RadoslawF
- 19.02.18 13:05 RadoslawF
- 19.02.18 18:35 J.F.
- 19.02.18 19:22 Uncle Pete
- 19.02.18 20:05 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=