-
From: to <t...@a...xyz>
Subject: Re: Lambda wąskopasmowa a AFR
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4bd35b10$1@news.home.net.pl>
<4bd35df7$0$17083$65785112@news.neostrada.pl>
<4bd35fa3$1@news.home.net.pl>
<4bd3643d$0$19169$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
Message-ID: <4bd416e9$1@news.home.net.pl>
Date: 25 Apr 2010 12:18:17 +0200
X-Trace: news.home.net.pl 1272190697 80.52.166.102 (25 Apr 2010 12:18:17 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 31
X-Authenticated-User: anka.post
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275187
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra wrote:
> Ja u siebie widzę że po prostu jak mieszanka jest bogata to napięcie po
> dochodzi gdzieś w okolice 0.8V.
> Podczas pracy w pętli zamkniętej, napięcie skacze. I to chyba wszystko
> co da się z tego wyczytać - przynajmniej do tego taka sonda lambda
> została wymyślona.
U mnie sonda oscyluje cały czas -- bo właściwie jakby miało być inaczej?
Z tym, że podczas jazdy na mieszance stechiometrycznej maksimum jest w
okolicach 0,8 V, natomiast na bogatej -- nawet ponad 0,9 V.
> Tu jest jakiś wykres:
> http://chip.wiora.pl/aw-pliki/sonda_lambda/01%20sond
a%20lambda%20-%
20napiecie.png
> wynika z niego że może i coś tam da się odczytać.
Przyda się, dzięki.
> Problemem może tylko to że tej nieliniowej charakterystyki dla swojej
> lambdy raczej nie znajdziesz (a ponieważ jej zachowanie poza punktem
> lambda=1 jest w zasadzie bez znaczenia to może się to nawet różnić w
> zależności od egzemplarza) i jedyne można to zdjąć jakoś doświadczalnie.
> A bez tego nie dostaniesz dobrego wyniku.
No właśnie to może być niestety problem. Kolejny to interwał pomiędzy
kolejnymi odczytami, wydaje mi się, że być może jest zbyt duży by
poprawnie odczytać maksimum sinusoidy.
--
cokolwiek
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.10 12:21 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=