  • From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: Lambda wąskopasmowa a AFR
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 25 Apr 2010 12:18:17 +0200

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ja u siebie widzę że po prostu jak mieszanka jest bogata to napięcie po
    > dochodzi gdzieś w okolice 0.8V.
    > Podczas pracy w pętli zamkniętej, napięcie skacze. I to chyba wszystko
    > co da się z tego wyczytać - przynajmniej do tego taka sonda lambda
    > została wymyślona.

    U mnie sonda oscyluje cały czas -- bo właściwie jakby miało być inaczej?
    Z tym, że podczas jazdy na mieszance stechiometrycznej maksimum jest w
    okolicach 0,8 V, natomiast na bogatej -- nawet ponad 0,9 V.

    > Tu jest jakiś wykres:
    > http://chip.wiora.pl/aw-pliki/sonda_lambda/01%20sond
    a%20lambda%20-%
    20napiecie.png
    > wynika z niego że może i coś tam da się odczytać.

    Przyda się, dzięki.

    > Problemem może tylko to że tej nieliniowej charakterystyki dla swojej
    > lambdy raczej nie znajdziesz (a ponieważ jej zachowanie poza punktem
    > lambda=1 jest w zasadzie bez znaczenia to może się to nawet różnić w
    > zależności od egzemplarza) i jedyne można to zdjąć jakoś doświadczalnie.
    > A bez tego nie dostaniesz dobrego wyniku.

    No właśnie to może być niestety problem. Kolejny to interwał pomiędzy
    kolejnymi odczytami, wydaje mi się, że być może jest zbyt duży by
    poprawnie odczytać maksimum sinusoidy.

    --
    cokolwiek