    From: j...@g...pl
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lampy blyskowe i zdalne wyzwalanie.
    Date: Fri, 9 Jan 2009 03:01:41 -0800 (PST)

    On 7 Sty, 22:24, "Thomas" <a...@b...pl> wrote:
    > Hejka,
    >
    > Tak sobie pomyslalem, ze fajnie by bylo pobawic sie w fotografie przu
    > uzyciu kilku zewnetrznych lamp blyskowych. Juz obadalem nieco temat i wiem,
    > ze moge uzyc wyzwalacza radiowego, ktorego moge podlaczac do dowolnego
    > aparatu wyposazonego w stopke. Na allegro sporo tego jest. Statywy tez juz
    > 2 mam :) Pozostaje kwestia wyboru lamp. Jako, ze jestem uzytkownikiem
    > systemu 4/3 Olympusa doszedlem do wniosku, ze przynajmniej jedna lampa
    > powinna byc oryginalna olympusowska. Kolejna jednak (a moze 2 kolejne)
> [...]

    1. Tanie lampy zazwyczaj nie mają podziału mocy błysku, czyli cały
    czas walą na maxa
    2. Jak już kupisz taką co ma podział błysku, to będziesz musiał biegać
    od lampy do lampy i regulować błysk.
    3. Jeśli masz puszkę Olka 420, 520, E-3 to najlepiej zainwestować w
    lampy wyzwalane bezprzewodowo, masz do wyboru: olki FL-50R, FL-36R lub
    Metz AF48-1, AF58-1 (w symbolach Metza mogłem się pomylić). FL-36 jest
    najsłabszy błys (moc) i długo się ładuje, podbnie kosztuje Metz AF48
    (ponoć w 100% kompatybilny z systemem Olka ale ... choć można w niej
    wymieniać firmware ... choć trzeba na takowy czekać aż się pokaże )

    Funkcja bezprzewodowego wyzwalania błysku pozwala na ustawianie
    wszystkich lamp z poziomu korpusu (przynajmniej mam tak w E-3) (tryb
    pracy - TTL lub Manual, siła błysku itp...) Sterownikiem jest lampa
    wbudowana w korpus.

    Jeśli będziesz działał tylko w studiu to zastanów się nad lampami
    studyjnymi.