    From: "Thomas" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lampy blyskowe i zdalne wyzwalanie.
    Date: Fri, 9 Jan 2009 23:07:05 +0100

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:14f61170-7dca-42b4-b17a-e980d9ec9c9c@35g2000pry
    .googlegroups.com...

    > 1. Tanie lampy zazwyczaj nie mają podziału
    > mocy błysku, czyli cały czas walą na maxa

    Akurat takiej nie mialem na uwadze.
    Patrzylem na cos takiego (Vivitar 285HV):
    http://www.gadgetinfinity.com/product.php?productid=
    16752&cat=256&page=1

    > 2. Jak już kupisz taką co ma podział błysku,
    > to będziesz musiał biegać od lampy do lampy i regulować błysk.

    No tak zdaje sobie z tego sprawe oczywiscie.

    > 3. Jeśli masz puszkę Olka 420, 520, E-3
    > to najlepiej zainwestować w
    > lampy wyzwalane bezprzewodowo, masz do wyboru:
    > olki FL-50R, FL-36R lub Metz AF48-1, AF58-1
    > (w symbolach Metza mogłem się pomylić).
    > FL-36 jest najsłabszy błys (moc) i długo się ładuje,
    > podbnie kosztuje Metz AF48 (ponoć w 100% kompatybilny z
    > systemem Olka ale ... choć można w niej
    > wymieniać firmware ... choć trzeba na takowy czekać aż się pokaże)

    FL-50R jest w planach jako jedna z lamp (powiedzmy glowna). Przyda sie tez,
    kiedy bedzie stosowana solo na korpusie.

    > Funkcja bezprzewodowego wyzwalania błysku pozwala na ustawianie
    > wszystkich lamp z poziomu korpusu (przynajmniej mam tak w E-3)
    > (tryb pracy - TTL lub Manual, siła błysku itp...) Sterownikiem
    > jest lampa wbudowana w korpus.

    Wolalbym jednak radiowe wyzwalanie. Chyba daje to wieksze mozliwosci
    swobodnego ustawienia lampy. Chyba przy sterowaniu optycznym jednak lampy
    musza sie widziec no i odleglosc pewnie tez jest ograniczona. Na poczatku
    (kiedy wybieralem korpus) to myslalem, ze te lampy (olkowe) sa wyzwalane
    zdlane radiowo. Pozniej sie doczytalem, ze jednak optycznie.
    Czy w jakims systemie sprzetu foto jest to rozwiazane radiowo? Nikon?

    > Jeśli będziesz działał tylko w studiu to zastanów się nad lampami
    > studyjnymi.

    Nie studio. Raczej fotografia outdoor i wspomaganie fleszem, nie tyle zeby
    tylko doswietlic wlasciwei, ale raczej dla uzyskania odpowiedniego efektu.

    Thomas