  • 71. Data: 2015-04-02 10:43:43
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 09:11, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > W sumie to pozostań w swojej ułudzie że SSHD jest cudownym lekarstwem
    > na szybkości i pojemność jednocześnie. Tylko nie wprowadzaj ludzi w
    > błąd - OK?

    To są zwykłe posty po złości tak żeby coś napisać i nie przyznać racji,
    ja już sobie darowałem odpisywanie i tłumaczenie bo nie wygrasz.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 72. Data: 2015-04-02 10:46:06
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 23:42, JDX pisze:
    > On 2015-04-01 20:46, Poldek wrote:
    > [...]
    > Nie twierdzę, że SSD są tanie, ale zdecydowanie powinieneś poszukać
    > lepszej roboty skoro wydanie ~1 kzł na SSD 512 GB doprowadza cię do
    > bankructwa. :-D

    Tu nie ma co dyskutować, typowa polska natura. To tak jak z telefonami,
    wielkie oburzenie że najwyższy model telefonu kosztuje 2-3tyś a nie 1zł
    + abonament ze wszystkim free za max 10zł.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 73. Data: 2015-04-02 10:47:46
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 09:20, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > SSHD to proteza która ma połaskotać właściciela że zrobił świetny
    > interes. A faktycznie niewielki przyrost prędkości i wolna część
    > mechaniczna w komplecie. Sensowniejszym jest szybki dysk HDD w miejsce
    > montowanego zwykle modelu z 5400 obrotów.

    Nie dotyczy WD BLACK SSHD gdzie masz połączone 120GB SSD + 1TB HDD w
    jednej obudowie 2.5" tylko taka zabawka kosztuje już ok 1000zł.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 74. Data: 2015-04-02 12:50:26
    Od: s...@g...com

    > nawet systemu nie da się zainstalować, te NIBY SSHD to zwykłe HDD z
    > większym CACHE.

    bo to sa dyski SSHD. 8 gb ssd jest uzywany jako cache dla OS + aplikacji + czesto
    uzywanych danych.

    to do czego linka dales nie jest nazywanym sshd nawet przez producenta. ot, taki
    potworek wymagajacy dodatkowego softu.

  • 75. Data: 2015-04-02 12:56:15
    Od: s...@g...com

    > Zapomniałeś jeszcze napisać, że "jak ma miejsce i kasę na oba".
    > Jeżeli ma miejsce i kasę na oba, to owszem.
    > Będzie drożej, dużo drożej i nadal temat nie będzie załatwiony do końca,
    > ponieważ pliki składowane na HDD nadal będą czytane i zapisywane w
    > tempie właściwym dla HDD. Więc zaraz - właściwie, to jaka jest przewaga
    > takiego rozwiązania nad SSHD?

    w zaleznosci od systemu, mozna sobie zrobic na (czesci) dysku ssd cache na czesto
    uzywane dane. lvm-cache badz bcache pod pindwinem, pod windowsa pewnie tez jakies
    oprogramowanie jest.

  • 76. Data: 2015-04-02 13:18:42
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-04-02, o godz. 10:40:34
    Poldek <p...@i...eu> napisał(a):

    > Owszem, SSD to nie jest proteza i to się czuje. Szczególnie w
    > portfelu. A potem w krótkim czasie, gdy przed oczami pojawiają się
    > komunikaty "Disk FULL, delete your data....".

    Ciekawe bo nam się takie komunikaty nie pojawiają mimo że większość SDD
    w laptopach to 128GB. Może dlatego że archiwum plików znajduje się na
    NAS-ach? I więcej miejsca i bezpieczniej dla archiwum niż dysk w
    laptopie narażony na uszkodzenie czy utratę.

    > A gdyby ten szybki HDD był jeszcze do tego dyskiem SSHD to już być
    > się obrzydził. No bo przecież "SSHD to proteza"... :-)

    To ten szybki SSHHD by kosztował tyle co SSD. Więc praktycznie nei
    produkuje się dysków SSHD z prędkością obrotową 7200 czy więcej. I
    także dlatego SSHD to proteza. Analogicznie już parę razy w przypadku
    komputerów było. A to ramdysk, a to pendrive jako cache dla swapa.
    Wszystkie odeszły w niepamięć. Podobnie jak odejdzie SSHD.

    Zdrówko

  • 77. Data: 2015-04-02 13:31:26
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-04-02, o godz. 10:47:46
    Chris <a...@g...pl> napisał(a):

    > Nie dotyczy WD BLACK SSHD gdzie masz połączone 120GB SSD + 1TB HDD w
    > jednej obudowie 2.5" tylko taka zabawka kosztuje już ok 1000zł.

    To co robili z Sandiskiem? Testowałem to tak z rok temu i wydajnościowo
    było tak o połowę gorzej niż SSD. Firmware miało to wtedy niezbyt
    dopracowany. Zdecydowałem się wtedy do 3 laptoków na WD VelociRaptor.
    Cena WD VR była niższa o jakieś 20% a wydajność podobna.

    Zdrówko

  • 78. Data: 2015-04-02 14:00:52
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 10:47, Chris pisze:

    > Nie dotyczy WD BLACK SSHD gdzie masz połączone 120GB SSD + 1TB HDD w
    > jednej obudowie 2.5" tylko taka zabawka kosztuje już ok 1000zł.

    To nie jest dysk SSHD, zrozum to wreszcie.

  • 79. Data: 2015-04-02 14:02:17
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/04/2015 11:56, s...@g...com wrote:

    > w zaleznosci od systemu, mozna sobie zrobic na (czesci) dysku ssd cache na czesto
    uzywane dane. lvm-cache badz bcache pod pindwinem, pod windowsa pewnie tez jakies
    oprogramowanie jest.

    To akurat jest słaby pomysł - uzyskasz efekt SSHD co jest krokiem
    wstecz, nie ma jak dotąd dobrego algorytmu buforowania na SSD. W
    skrajnych przypadkach taki cache wpływa negatywnie na wydajność. Sam
    tego próbowałem na moim domowym serwerze (Debian) i odradzam (sam
    zacząłem się temu przyglądać po lekturze tego
    http://www.raid6.com.au/posts/SSD_caching_problems/ ). Dużo lepszy efekt
    jest po zainstalowaniu OSa i kluczowych danych na SSD. Sam mam w moim
    serwerze 64GB SSD z czego wykorzystane ~25GB, reszta w tej chwili wolne
    (wykorzystywane jako "poligon doświadczalny").

    Ogólnie SSHD to na pewno lepsze rozwiązanie od HDD, ale nikt mi nie
    powie, że zastąpi SSD+HDD.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 80. Data: 2015-04-02 14:11:32
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 01/04/2015 21:43, Poldek wrote:

    > Zapomniałeś jeszcze napisać, że "jak ma miejsce i kasę na oba".
    > Jeżeli ma miejsce i kasę na oba, to owszem.

    Tu zgoda, nie zawsze da się zainstalować oba i wtedy SSHD jest dobrym
    pomysłem by zastąpić HDD, ale nigdy nie zastąpi duetu SSD+HDD.
    To nisko budżetowa proteza.

> [...]
    > ponieważ pliki składowane na HDD nadal będą czytane i zapisywane w
    > tempie właściwym dla HDD. Więc zaraz - właściwie, to jaka jest przewaga

    Taka, że masz całkowitą kontrolę nad tym co składujesz na SSD i do czego
    masz szybki dostęp. Algorytmy w SSHD Ci tego nie zapewnią, baaa w
    skrajnych przypadkach efekt będzie odwrotny do zamierzonego (buforowanie
    wszelkiego rodzaju tmp, swap, plików wymiany, itp. delikatnie
    powiedziawszy to nie jest dobry pomysł).
    IMO SSHD *na razie* można polecić tylko w przypadku gdy inaczej się nie
    da. A już na pewno rozwiązanie z 8GB częścią SSD to IMO pomyłka.
    --