  • 1. Data: 2015-03-27 15:14:47
    Temat: Komputer nie uruchamia się z 4 GB RAM DDR2
    Od: "Piotr S." <s...@i...pl>

    Witam

    W firmie mam taki komputer, model HP DX220 z płytą główną MS-7297 ver.
    2.1, posiadający oryginalnie 2 GB RAM. Dzisiaj zakupiliśmy do niego 4 GB
    RAM (2x2GB DDR2 GOODRAM 800 MHz) i pojawił się pewien problem. Gdy włoży
    się tylko jeden moduł 2 GB to komputer uruchamia się prawidłowo,
    natomiast przy 4 GB - czarny ekran i dupa, nic się nie uruchamia; kręcą
    się tylko wiatraki. Ktoś miał kiedyś podobnie i doradził co można to
    jakoś rozwiązać?
    Od razu informuję, że przy obu moduł z osobna działa prawidłowo i przy
    każdym slocie - to już sprawdziliśmy.

    Pozdrawiam
    Piotr S.

  • 2. Data: 2015-03-27 15:19:46
    Temat: Re: Komputer nie uruchamia się z 4 GB RAM DDR2
    Od: "Piotr S." <s...@i...pl>

    W dniu 2015-03-27 o 15:14, Piotr S. pisze:
> [...]
    > jakoś rozwiązać?
    > Od razu informuję, że przy obu moduł z osobna działa prawidłowo i przy

    Oczywiście chodzi o komputer HP DX2250 a nie DX220 tak jak napisałem.

    P.S.

  • 3. Data: 2015-03-27 16:00:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-27 o 15:19, Piotr S. pisze:

    > Oczywiście chodzi o komputer HP DX2250 a nie DX220 tak jak napisałem.
    >
    > P.S.

    Spróbuj najpierw uaktualnić BIOS, później załóż obie pamięci.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-03-27 18:22:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Spróbuj najpierw uaktualnić BIOS, później załóż obie pamięci.

    Jeszcze ustawić timingi pamięci ram (zmniejszając timingi - CL z 2 na 3) i
    zwiększyć napięcie o 0,1V

  • 5. Data: 2015-03-27 21:16:56
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    >

    > Jeszcze ustawić timingi pamięci ram (zmniejszając timingi - CL z 2 na 3) i
    > zwiększyć napięcie o 0,1V

    A zacznie niech od zmniejszenia częstotliwości pamięci do najniższej
    dostępnej w biosie.

  • 6. Data: 2015-03-28 13:53:52
    Od: "Piotr S." <s...@a...pl>

    W dniu 2015-03-27 o 21:16, maX pisze:

    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A zacznie niech od zmniejszenia częstotliwości pamięci do najniższej
    > dostępnej w biosie.

    BIOS to pierwsze co mi przyszło do głowy i od razu zaktualizowałem.
    Niewiele to dało.
    Tak czy inaczej dupa, bo wczoraj udało mi się dość do opisu tego
    komputera i wygląda na to, że nie obsługuje więcej niż 2 GB RAM. To jest
    jakaś płyta główna na chipsecie ATI, trochę już wiekowa, bo wersja BIOSu
    jest z 2008 roku. Tak więc raczej nic się nie da z tym zrobić.

    Pozdrawiam
    Piotr S.

  • 7. Data: 2015-03-28 19:23:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr S." napisał w wiadomości grup
> [...]
    > główna na chipsecie ATI, trochę już wiekowa, bo wersja BIOSu jest z 2008 roku.
    > Tak więc raczej nic się nie da z tym zrobić.

    Ale CPU to AMD (wtedy kontroler był z tego co pamiętam w CPU). Włóż 3 GiB i
    sprawdź czy wstanie.

  • 8. Data: 2015-03-29 08:30:03
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą qwerty naskrobał(a):

    > Ale CPU to AMD (wtedy kontroler był z tego co pamiętam w CPU). Włóż 3 GiB i
    > sprawdź czy wstanie.

    W pierwszym poście pisał że ma dwie kości po dwa gigabajty.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz, spacerując zimą nad brzegiem jeziora, ujrzał na nim ludzi.

  • 9. Data: 2015-03-29 09:59:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " ...:::WISKOLER:::..." napisał w wiadomości grup
    t...
    > W pierwszym poście pisał że ma dwie kości po dwa gigabajty.

    Nie kości, a moduły.
    Na pewno ma znajomego, który pożyczy na dzień moduł (w zamian zostawi moduł 2
    GiB).