    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Leafy się sprzedajo
    Date: Sun, 29 Apr 2018 18:09:06 +0200

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-04-23 o 18:41, Lisciasty pisze:
    >A prąd do nich to w wiaderkach będziemy nosić :(
    >Obserwuję jak się rozkłada u nas energia i jej pozyskanie
    >https://www.pse.pl/home
    >i okazuje się że mu już teraz cały czas energię kupujemy,
    >gdy piszę te słowa mamy import 1,9GW energii, to sporo bo

    Nie calkiem.
    Tam masz np zapotrzebowanie 16GW

    Zobacz np raport roczny 2015
    https://www.pse.pl/documents/20182/7d31269b-11f4-454
    b-8fda-8364c3b9a357

    Moc zainstalowana naszych elektrowni weglowych to ponad 27GW.

    Kupujemy, bo widac tak taniej.

    W styczniu w szczycie zuzywalismy prawie 26GW i jakos pradu nie
    zabraklo.

    https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/pl
    any-wymiany-miedzysystemowej/lacznie-rdn-wm-i-rdb-wn
    tu mozesz sobie date wybrac ... taki np dzien roboczy 18.03 - w dzien
    import, w nocy eksport.

    Ale to plany, bo realizacja

    https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/pl
    any-wymiany-miedzysystemowej/miedzyoperatorska-wymia
    na-miedzysystemowa

    ... hm, ja tu same zera widze ...

    >w bełchatowie nowy blok co już go kończą 1GW kosztuje 5czy 6
    >miliardów
    >zł jak słyszałem a patrząc na zużycie to kropla w morzu potrzeb.

    Jest cala masa nowych inwestycji ... ale - powoli chyba wypadaja
    stare.

    >Wiatraki jeszcze trochę dają i generalnie są na plusie w stosunku do
    >hydroelektrowni

    Tylko ze one sa nieprzewidywalne. Raz powieje, raz nie.

    >Więc nie ma się co ekscytować elektrykami bo jak się ich więcej
    >pojawi to wszyscy dostaniemy po du.ie, jak ceny energii pójdą do
    >góry.

    Ropa tez idzie w gore :-(

    J.