    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 24 Jul 2018 13:10:11 -0700 (PDT)
    Subject: Re: List do programistamag.pl
    From: s...@g...com

    > W jakim formacie?

    Tego właśnie chciałbym się dowiedzieć. Bo jedynie "czuję że tak powinno być" ale
    jeszcze nie wiem jak to się wykonuje...

    Pdf, Doc, Ppt (prezentacje),

    > Tak się właśnie robi w LaTeXu - piszesz dokument w formacie LaTeX
    > i generujesz programem lub skryptem wersję w danym formacie docelowym,
    > zazwyczaj pdf, ps, dvi, czasem html albo rtf.

    A co z formatem Flash? Abo jest jakaś inna alternatywa by zrealizować "ograniczony,
    cyfrowy dostęp" do treści dokumentu generwanego z Latexa?!?

    formacie umożliwiającym wiele formatów docelowych. Jest tak, gdyż czymś oczywistym
    jest dokumentacja w Internecie (dostęp przez przeglądarkę) i na dysku (dostęp przez
    dedykowaną aplikację). To jest obecnie standard! I wiedza o dostępnych rozwiązaniach
    i ich mocnych i słabych stronach jest potrzebna. Sztandarowym rozwiązaniem jest
    Doxygen, w bibliotece Qt natomiast jest QDoc. Może są też inne poważne rozwiązania.
    Na pewno mają wady i zalety - i to należy wyłuskać i podać! Tak byśmy mogli TWORZYĆ
    ŚWIADOMIE profesjonalne rozwiązania!

    > Mnie osobiście najbardziej przypada do gustu texinfo, bo
    > mogę wygodnie czytać dokumentację w terminalu, gdzie spędzam
    > większość czasu.

    Tak! Dokładnie jest to 3 przypadek o którym zpomniałem! Dokumentacja trybie tekstowym
    - to też jest bardzo potrzebne. Problemem tu są archaiczne interfejsy programów.

    > Niestety, wolny rynek tak nie działa. Jeżeli tyle pieniędzy od
    > reklamodawców i czytelników (oraz oczywiście od UE), to nie mają żadnych
    > dodatkowych obowiązków.

    Właśnie wolny rynek może ich załatwić jeśli nie będą "się dwoić i troić"...

    > Jak wspominałem, osobiście nie byłem zachwycony magazynem.
    > Wygląda na to, że nie mają żadnej spójnej koncepcji, i że co miesiąc
    > publikowane artykuły pochodzą z łapanki.
    > Co do Twojej krytyki, nie jest tak, że się z nią nie zgadzam,
    > ale co można zrobić to:
    > - nawiązać z nimi współpracę

    Nie mam wystarczającego doświadczenia ani możliwości...

    > - próbować stworzyć własne czasopismo

    Jeszcze nie teraz... I nie "bez tematu" ani nie "bez misji" - bo mam takie wrażenie
    jeśli chodzi o Programistę...

    > - odpuścić sobie

    Ten kto nie próbuje zmieniać świata i siebie jest zerem i zostanie potępiony... Ja
    najpierw zmieniam siebie, ale też mam pomysły jak zmienić Polskę. Szczegóły na moich
    stronach:
    http://szyk.jcom.pl/
    http://szyk.free.of.pl/
    http://szykcech.cba.pl/
    http://szyk.000webhostapp.com/
    http://www.geocities.ws/szyk/
    http://szyk.wex.pl/

    dyskusyjne, fora, środowiska akademickie - tam też wielu ludzi pracuje w firmach na
    część etatu - więc nie są całkiem odrealnieni)

    > Jeśli przyjrzysz się profilom autorów, to z łatwością dostrzeżesz,
    > że pisze tam wiele osób ze środowisk akademickich albo takich, które
    > pracują w firmach czy udzielają się w środowiskach scenowych.
    > (Przynajmniej tak było tych kilka lat temu, kiedy jeszcze mi się
    > to zdarzało kupować)

    W sumie racja. Tyle, że mam wrażenie, że Linux Magazine ma bardziej światowe
    podejście do publikowanych treści - tam ciekawe treści wychodzą im jakoś tak lekko i
    naturalnie - tego nie widzę w Programiście...

    w różnych językach czyli po nowemu: "frame workach" gdzie te programy mają dla nie
    poznaki formę "wyświetl okno z kontrolkami" - przecież to jest banał (tak, tak,
    artykuł o Xwt z najnowszego numeru - w dodatku co to za "wieloplatfomowość"
    ograniczona do WinDos i MacOs). Potrzebne są informacje o sprawdzonych "scenariuszach
    użycia" w jakichś mniej banalnych projektach. Wydajność, bezpieczeństwo,
    współbieżność, modularność, rozszerzalność (skalowanie architektury). Choć nie jestem
    zwolennikiem technologii M$ to ukazanie silnych stron architektury .Net było by
    ciekawe - oraz jak wygląda na jego tle konkurencja (C++, C, Java, Delphi, Www).

    > Z tego co się orientuję, magazyn Programista stanowi medium pomiędzy
    > autorami a czytelnikami. Podejrzewam, że gdybyś wysłał do nich
    > rzetelnie napisany artykuł na te tematy, to by go opublikowali.
    > Znam kilka osób, które tak zrobiły.

    Niestety nie mam doświadczenia. A wypisywanie głupot to nie w moim stylu. Ja się
    zraziłem do "badaczy" bajających potem w książkach na tematy jakie widzieli tylko raz
    i to przez krótki czas.

    > (Nb za 3 miesiące ma się ukazać mój felieton w magazynie PSX Extreme)

    Gratuluję! Tak trzymać!

    Przecież jest wiele dużych projektów Open Source (tak, tak, wiem, wiem to znowu nie
    M$...). Czy widzieliście tą stornę:

    mocne i słabe strony, to co się sprawdziło i co działa. To nie są dyrdymały i
    dywagacje - TO JEST PRAWDA!!! Nie mówię, że macie tłumaczyć te książki, ale może
    mogłyby być jakimś argumentem za daną technologią/rozwiązaniem?

    > Hmm. "Prawda". Mocne słowo.

    Mój tok rozumowania jest taki: zaprojektwano -> zakodowano -> przetestwano i
    zoptymalizoano -> działa -> więc jest to prawda, bo sprawdza się w praktyce!