  • Data: 2018-07-26 09:15:19
    Temat: Re: List do programistamag.pl
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ma tę zaletę,
    > że da się go pisać i czytać w zwykłych edytorach tekstowych,
    > co dla mnie było wygodne, jak pisałem swój "Pamphlet against R"
    > i pracę magisterską, bo mogłem to robić w terminalu przez ssh
    > na uczelnianym serwerze.
    >
    > Terminal i ssh to moim zdaniem dość archaiczne technologie, ale
    > do tej pory nie znalazłem dla nich dobrej alternatywy.

    Z ciekawości zapytam. Skoro masz terminal i ssh, to zapewne masz też jakiś komputer.
    Dlaczego nie edytowałeś swojej pracy na lokalnym komputerze? Wtedy gotowe pliki
    mógłbyś wrzucić na serwer i ewentualnie na serwerze uruchomić unikalny program (bo
    nie masz go lokalnie) przetwarzający te pliki.
    Zaleta tego scenariusza jest taka, że edycja, która jest czynnością długotrwałą i
    absorbującą użytkownika, może być zoptymalizowana pod względem komfortu, natomiast
    przetwarzanie plików to zadanie typu batch, któro w ogóle użytkownika nie absorbuje i
    wtedy komfort nie jest potrzebny.

    Czyli: rozumiem odpalanie zadań w archaicznym terminalu na zdalnym serwerze,
    natomiast nie rozumiem długotrwałej pracy z komputerem w ten sposób.

    Przykład: nikt nie edytuje plików na build serverze. Wszyscy edytują u siebie, nawet
    jeśli build server jest zdalny.

    Więc dlaczego?

    > Jeżeli jednak idzie o LaTeXa, to istnieją dobre narzędzia
    > graficzne pozwalające na edytowanie dokumentu bez pisania
    > plików tekstowych.

    Ostatnią większą rzecz jaką zrobiłem to był LaTeX wygenerowany z czegoś graficznego
    (z czego mogłem wygenerować również coś innego, np. HTMLa). Bardzo sobie to chwalę i
    polecam.