  • 11. Data: 2012-11-25 11:27:44
    Temat: Re: Literatura dla początkującego
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 25 Nov 2012 07:18:32 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

    (ciach...)
    > Bym się podpisał czterema łapami. Gdybyś tylko zaznaczył, że to dotyczy
    > człowieka, który zaczyna z dźwiękiem "modemu". Ja miałem to szczęście,
    > że zaczynałem od Win97 i Szwagier-informatyk mnie szkolił. A czego
    > chcesz (nauczyć) człowieka w 2012 roku?

    Myślenia.

    [ You only have to understand something if it needs an explanation. ]
    [ ("House M.D. 5e01 Dying Changes Everything") ]

  • 12. Data: 2012-11-25 11:48:13
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-25, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:
    > Akurat często i gęsto w Komputer Świecie trafiałem na brednie solidnego
    > kalibru...

    Dokładnie. Nie wiem jak jest teraz, bo już od dawna nie zaglądam, ale
    te 5 czy 10 lat temu była to chyba najgorsza prasa o komputerach w tym
    kraju. Bardzo proste rzeczy, pełno błędów, fatalny język.
    A te ich książeczki to w ogóle jest niesmaczny żart jakiś...

    Kiedy ostatnio się tym interesowałem, liczył się tylko CHIP. Potem
    przerzuciłem się na anglojęzyczne źródła, oczywiście głównie online.

    pozdrawiam,
    PK

  • 13. Data: 2012-11-26 12:50:03
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 2012-11-24 14:15, Rafał pisze:
    > Czy możecie polecić jakąś literaturę dla nie młodego człowieka,
    > Wiem, że pytanie jest trudne zwłaszcza dla tych, którzy wychowali
    > się z komputerem i nie wiedzą, jak widzi świat komputerów
    > kompletny laik.

    Trochę nie na temat, ale może zamiast książek poświecić kilka godzin i
    posiedzieć z taką osobą? Książka książką, ale ktoś kliknie gdzieś w
    ustawienia systemowe, wyskoczy pytanie czy chcesz zachować ustawienia i
    kończy się na telefonie - bo czy potwierdzić, czy anulować? Wyskakują
    aktualizacje - telefon, program niespodziewanie zakończył działanie -
    telefon. Trudno przewidzieć wszystkie sytuacje, książka ich nie obejmie
    a i wyszukanie ich jest trudne - a tu często chodzi o takie pierdoły jak
    to, że ktoś klika dwa razy na każdą ikonkę i link (jak w eksploratorze i
    na pulpicie), przez co otwiera się po kilka okien, albo narobi skrótów
    bo dwuklik jest jeszcze nieopanowany i tylko się nadenerwuje. A przede
    wszystkim - najważniejsze jest to, żeby czytać komunikaty i nie
    denerwować się, że coś się zepsuje - soft zawsze można naprawić lub
    przeistalować, bo to zwykły domowy system a nie serwer w ciągłej pracy.