    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Lozyska
    Date: Tue, 12 Oct 2010 17:57:42 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w

    > To akurat wyło/skrzypialo :-)

    > Hm, przyjmujac twoja hipoteze .. czemu ? Luz nieco sie zwiekszy,
    > ale przeciez nawet osadzone w korpusie powinny miec luz wiekszy niz
    > nowe ..

    > To/e akurat mogly byc uszkodzone - pompa wody od CO.
    >
    > Ktos wie jak to sie uszczelnia - zwykly jeden simering ? Nie za
    > malo, gdy jest ryzyko zalania silnika pod napieciem w koncu ?
    >
    > J.

    Jest wiele typów uszczelnień. Od sznura azbestowego, poprzez bardzo dobre cierno
    oporowe. Po konstrukcje w których nie ma żadnych uszczelnień a silnik z pompą
    jest zalany od środka tym co pompuje. Dlaczego ciszej ze smarem. Bez smaru
    obraca się metal po metalu. Ze smarem metalowe elementy przestają się dotykać.
    Taki myk. Jak coś jest dostatecznie smarowane to współpracujące elementy się nie
    dotykają. Dla przykładu panewki w samochodzie w zasadzie są wieczne. Pod
    warunkiem ze silnika się nie wyłączy.