    Date: Sun, 21 Dec 2014 17:15:05 +0100
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lumix FZ-1000 - moje rozczarowanie

    On 2014-12-21 15:45, crazy bejbi wrote:
    > Szczerze mówiąc, to dla mnie ideałem byłby jakiś hipotetyczny Olympus
    > XZ-3 ale z matrycą 4/3 cala. I reszta może zostać jak jest.

    XZ-3 nie będzie. Olympus wyrżnął prawie wszystkie kompakty, zostawiając
    chyba tylko Stylus 1 i te wodoodporne.

    Od MFT możesz iść w górę lub w dół.
    1": RX100 (I,II,III)
    APS-C: Fuji X100(S,T), Nikon A

    > Ale w LX100 nie potrzebuję wizjera, który robi wagę. Również nie
    > rozumiem w moim konieczności szybkich ustawień na obiektywie formatów -
    > kurcze ile razy zmieniałeś format z 4:3 na 16:9. Ja zmieniałem JEDEN RAZ
    > ... konfigurując aparat po wyjęciu z pudełka.

    Wydaje mi się, że ta opcja jest raczej dla kręcących filmy. Już od
    dłuższego czasu widać, że Panasonic koncentruje się na tej grupie.
    Dowodzą tego choćby jakieś kuriozalne wypowiedzi jak ta, że
    w przyszłości ludzie nie będą robić zdjęć, tylko będą wyciągać klatki
    z filmów.
    Niestety ludzie podchwytują i powtarzają tego typu złote myśli. :(

    > Podobnie wyciąganie pokrętła z czasami i robienie z kompaktu "niby
    > Zenitha" :-) to trochę przegięcie.

    Teraz jest taka moda na retro.
    Ludzie z tego powodu zachwycają się aparatami Fuji. Niestety zawsze
    padają słowa typu "great", "unique", a rzadko jakiś konkret. W związku
    z tym właściwie nie wiadomo, czy to ma być szybsze, łatwiejsze czy co...

    Cytat z dpreview.com:
    "Analogue dials and switches provide engaging shooting experience"

    Coś bardzo podobnego widuję o panującej retro-modzie na ostrzenie
    ręczne (i oczywiście starymi obiektywami). Że podobno jest właśnie
    bardziej "engaging", ew. że zbliża i wciąga.
    Odpowiem, też z angielska, bullshit.

    A jeszcze kilka lat temu była moda na robienie wszystkiego przez ekran
    dotykowy...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski