  • Data: 2010-02-06 22:19:33
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    nb pisze:

    > Nie wiem czy przeżytek, nie wiem jaka przyszłość, ale lustro
    > w aparatach to jedno z najdurniejszych rozwiązań technicznych
    > jakie znam. Równie durny jest tylko silnik spalinowy 2/4-suwowy.
    > To że do tej pory nic mądrzejszego (od strony powiązań
    > technologiczno-ekonomicznych) nie wymyślono to inna para kaloszy.

    Wizjery elektroniczne jak na razie mają za dużo wad. Zaczynając od
    rozdzielczości, przez opóźnienia, skończywszy na poborze prądu. W
    czasach analogów to było najrozsądniejsze rozwiązanie, brak paralaksy,
    wygoda użytkowania. Więc zostało dopracowane. Do tej pory nikt nie
    przedstawił sensownej alternatywy. Wizjer elektroniczny jest
    średnioużywalny. Kadrowanie na LCD z tyłu, złe trzymanie aparatu, co
    zwiększa szansę na poruszenia zdjęcia, przy ciężkim aparacie upierdliwe,
    w dodatku patrzymy na 100 innych rzeczy naraz. Sensowne jest patrzenie
    przez wizjer, bo pozwala się skupić na zdjęciu i kompozycji.
    Lustro półprzepuszczalne nie jest żadnym rozwiązaniem, bo zabiera część
    światła. Celowniki lunetkowe i tym podobne już w czasach analogowych
    okazały się rozwiązaniem z wieloma wadami. W niektórych zastosowaniach
    takie celowniki są zupełnie bezużyteczne. Najbardziej obawiam się
    sytuacji, że lustro zostanie zastąpione gorszym, ale tańszym
    rozwiązaniem. Co niestety nie jest niemożliwe.

    wer